Just because you don´t have a prince doesn´t mean you´re not a princess

 

När jag var liten så fick jag lära mig att hjärtat är lika stort som din egen hand, men hur får all kärlek plats i den?
Om jag spretar ut med fingrarna så kanske det går att sprida lite extra kärlek.
Jag ritade små prinsessor och längtade mig mesta tiden långt, långt bort.
Till en annan värld, där handens storlek inte har någon betydelse alls och att just ordet "storlek" var någonting som jag lätt kunde radera bort ifrån mitt pappersark.
 

När jag var liten så var den andra önskningen på min födelsedagslista, julklappslista eller "bara små drömmar fint radade på ett rosa pepper".. någonting som fanns på sidan fyra i leksakskatalogen.
Min allra första och största önskan var att få bli älskad, inte i häderna på någon som skrämde livet ur mig.
Jag drömde mig bort ifrån verkligheten redan då.
 

När jag var liten trodde jag att trygghet var att få krypa upp i någons knä. Få en puss på kinden och bli omkramad tills alla monster i garderoben försvunnit.. trodde jag då.
Att någon bad mig blunda när nyheterna på tv:n visade krig och död, men de såg inte att jag redan sprang för livet därifrån i tankarna.
 

När jag var liten trodde jag att hemligheter var sådant som viskades under ett täcke tillsammans med fnitter.
Ingenting som någon sa med ett hårt grepp om min hals..
 
Jag kanske ska börja teckna prinsessor igen och sträcka ut fingrarna så handen ser större ut och kärleken når till alla som jag vill ge lite extra.



Marike Ahlgren

Väldigt fint<3

Svar: Tack söta dig <3
Lilla hjärtat

2015-03-27, 14:37:58      http://marikeahlgren.blogg.se
Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Åh så himla fin uggla. Du är så duktig♥

Vad roligt att du är tillbaka igen. Jag har tänkt på dig. Själv har jag inte varit överdrivet aktiv här jag heller. Orken och tiden finns inte alltid.

Just nu finns inte tiden heller för att sitta här och skriva. Fick nyss ett samtal från syster att hon och hennes pojkvän är på väg hit. Spontanbesöka kallas det visst. Både kul, men påfrestande.. Men det blir nog bra till slut.

Stor kram♥


Svar: Tack fina <3...jag hoppas att du är okej. Orolig över att du varit tyst så länge och känner på mig att någonting har hänt i ditt liv. Hoppas att jag har fel.

Många Kramar <3
Lilla hjärtat

2015-03-27, 16:18:25      http://patriciac.blogg.se
ɑ n n i k ɑ

Så söt uggla!

Svar: Tack <3
Lilla hjärtat

2015-03-27, 16:32:48      http://blogofphoto.webblogg.se
Denise

Men du, vad är det som gör att du inte får hjälp? Du borde få sjukersättning från försäkringskassan? Och om inte de beviljar borde du åtminstone få försörjningsstöd?! Hade så velat kolla på ditt "ärende" för jag förstår inte problemet... Blir så irriterad när pusslet inte går ihop riktigt..

Ser framemot ett litet kuvert, söta du, hihi.

Kramar.

2015-03-29, 19:11:12      http://flikkand.blogg.se
Jonna

Om du är inlagd på sjukhus så kostar inte maten något, sök hjälp. Du uppfyller garanterat kriterierna för inläggning eller dagvård.

Svar: Jag har faktiskt haft tankar på det mycket den senaste tiden. Tankar på mycket fram och tillbaka, men mest bara mått extremt dåligt. Vet hur det är att vara inlagd på sjukhuset här och då var jag mest en "försökskanin" och vikten rasade ännu mer. Vågen.. jag vill inte ställa mig på den vidriga vågen för jag vet hur den triggar mig längre ner! Om jag kunde läggas in eller gå på dagvård för att lära mig att VÅGA äta. Jag vill så gärna komma ur min låsta bur för jag kan inte minnas när jag senast åt någon tillagad mat? Ångesten är så stark att jag inte vet hur jag ska kunna ta mig framåt. Hela tiden slåss jag med tankarna, hela tiden finns de där och jag vill sträcka fram handen om någon sitter bredvid och äter. Ta en bit. Smaka. Börja äta på riktigt för jag känner att jag vill inte ha det så här. Samtidigt så tycker jag att jag är alldeles för tjock för att vara inlagd. kram <3
Lilla hjärtat

2015-03-30, 19:57:26     
Karin

Vi är så lika du och jag. Kram <3

Svar: Ja, jag har alltid känt precis som du. Mina ord känns alltid om de redan vore skrivna av dig.. förstår du hur jag menar? Tänker på dig många gånger <3 Ta hand om dig <3
KRAM
Lilla hjärtat

2015-03-31, 11:23:23      http://forevermore.blogg.se
beayourdreams.blogg.se

Jag blev helt kär i de där ugglorna ♡.♡ Tänkt på att tatuera in en uggla o de där... Var perfektion...

Svar: Åh så roligt. Väntar med spänning på att få se ett foto om det blir en uggla framöver :)Vad glad jag blev nu!
Kram <3
Lilla hjärtat

2015-04-08, 05:57:05      http://beayourdreams.blogg.se/



NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR