Sommarmorgon


Godmorgon till en ny dag. Så trött efter att återigen börjat komma in i en period av att inte kunna sova.
Magen krampar så fruktansvärt mycket och det är bara att försöka stå ut. Försöka sitta, försöka ligga eller försöka stå som en krökt ostbåge med en hel låda av VASSA KNIVAR i magen! Ingen idé att söka sig till sjukhuset. För det första så är det inte att bara åka till akuten ens när handleden bröts itu och vinkade sig som ett trappsteg. Nej, först ta sig till Vårdcentralen för att de ska bedömma om det är akut (nu syntes det direkt att den var av - jo, tack!).. sedan hitta någon som kan köra upp mig. Vänta och vänta. Få lite dropp och orden om att det beror på min långvariga svält. Hatar anorexin. Verkligen hatar och börjar gråta över hur livet är så förstört.
Jag har varit så känslomässigt nedbruten länge nu. Gråter så fort jag tappar en penna i golvet!
 
Imorgon är det väl en vanlig dag. Måste få tag i min läkare om nya recept på alla mediciner. Snart sommar och ingen aning när hon slutar. Jag kan se in till hennes rum ifrån min lägenhet och ändå så tycks hon inte bry sig det allra minsta om hur jag mår.
Livet..
Dags att fixa hos Tintin och ta vara på solen innan den kryper över hustaken och bort ifrån min balkong.
Igår kom jag på att det var då tur att jag aldrig ändrade om väggarna här eftersom jag nu måste flytta.
Sådan ångest och oro inför hur det kommer att bli. Borde passa på att flytta till västkusten eller allra helst till ett varmare land. Ingenting som jag kan styra över nu så in i duschen och bli en människa.
Skulle vilja cykla ut med kameran, magen och kroppen tycker inte alls det.
 
Måste säga att jag var helt skakig i hela kroppen igår efter att få ur mig några små ord som länge
gjort SÅ ONT I MIG!
Nu har jag tagit det steget och klappar mig själv lite lätt på axeln. Det är dags att börja våga för min egen skull.
Sommarmorgon och jag... har inte hört några skrattmåsar idag? Häromdagen, nej tidiga morgon skrek måsarna sig galna redan innan klockan var fem. Fem på morgonen och jag hade inte ens lyckats somna!
Hej hopp jag tycker mindre fåglar är sötare :)
 
Det blir en dag för mig själv. Så många tankar som springer runt i huvudet. Ska göra vad jag kan för att få ordning på dom. Sätta dom på sina platser likt barn. Åh vad jag saknar småkillarna. Brorsbarnen, att få krypa ihop och mysa tätt, tätt intill. Det är lycka på hög nivå!
 
.......jag skulle bara in och säga hej till dagen.



ISA

SVAR: NÄ! är det sant? hittade du en hemsida. Himmel! måste kika snarast, ska du beställa? isåfall måste vi gå ihop med frakten, haha!
åh, det där är tydligen jättesvårt för vissa kroppar. Tror man bara måste käka på av ren vana och sen en dag kommer du börja uppskatta det igen. men kroppen är seg, man måste ha ett jäkla tålamod.. :/ KRAM!

Svar: Det första jag gjorde var att springa in (...ja, nära på och krock i huvudet där! ) för att se om det inte kunde finnas. Skulle jättegärna beställa, men tyvärr så måste jag nog avstå. Har ju inte råd att få hem tillräckligt med mat och inte kunnat hitta på någonting alls på flera år :( Vet inte om det är dumt att ta det på avbetalning eller om det ens går. usch, vad ledsen jag blir! Skulle jag en dag beställa så säger jag till dig direkt rara dig! Den sida som jag kom in till där gick det att beställa och så många smaker det fanns. Woow <3Ja, jag har aldrig kunnat förstå hur nästintill alla andra har kvar hungerskänslor, men jag minns inte när jag kände så senast. Skulle vara så mycket lättare att då förstå att kroppen behöver näring för att orka. inte mycket enklare, men ändå.
Annars tycker jag att det är roligt att baka och laga till olika rätter. När jag bodde hemma så stod middagen framme när de kom ifrån jobbet. lagade genom näsan så att säga, haha... lät lite knasigt, men klarade inte av att smaka utan gick efter hur det doftade av kryddor och liknande. Blev uppskattat och gott fick jag höra.
Tjatat med mamma om inte hon och jag skulle kunna baka, inget napp ännu. Själv har jag nästan ingenting hemma, synd.
Hur lång tid ska det ta innan kroppen vaknar och säger till mig?
Ja, det är väl att tugga och svälja om bara inte magen krampar så fruktansvärt. Ifrån en sekund till nästa så slår det till helt oväntat. Kan komma när jag sitter i soffan eller är ute :( Jag vill kunna äta som andra och blir ledsen när jag inser att jag har så lång väg dit och inte ens vänner som jag träffar alls ofta. Som att sitta ute och fika eller som jag, älskar räksallad och sorbetglass, jordgubbar .
Skulle kunna skriva hur långt som helst till dig, men får väl försöka att inte trötta ut dig. :)
KRAMAR <3
Har du provat fler smaker av just den sorten bars?
Lilla hjärtat

2015-06-21, 12:13:34      http://isabyl.devote.se
Pauline

himla fin bild!

Svar: tack, blir alltid lika glad <3 Kram
Lilla hjärtat

2015-06-23, 18:36:04      http://lillafrokenhurtig.se



NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR