John Blund kastar grus i mina ögon och ler

 
Titta på mig där jag står bakom trädet till höger om din skugga. Kan du inte se att jag vinkar och ler lite försiktigt emot dig, bara för att du kanske ska lägga märke till att jag finns? Kanske jag inte passar in i någon annans värld, kanske jag inte passar in någonstans.
Snälla stå still ett litet ögonblick innan du gungar iväg så mycket högre än vad jag har lärt mig än. Stå still ett litet, litet ögonblick och känn efter om jag kan få ha en plats i din verklighet, bortom min egen.
Jag vet att jag inte är lika stark, men ensam är inte stark. I alla fall inte jag och det är precis såhär jag ser ut om du slutar dina ögon för ett kort ögonblick och tänker efter om jag passar in hos dig eller om jag ska stanna kvar utanför.
Jag känner mig ensam och jag vet att jag har sagt det tidigare, men känslor försvinner inte lika lätt som ett sönderrivet papper i septembervinden.. hur tunga de än känns. Jag vet inte om jag ska hoppa av eller stanna kvar längre. Jag vet vad jag vill, men jag klarar mig inte på egen hand för jag behöver hjälpen bredvid mig.
Säg någonting, vad som helst!
..bara du bryter tystaden som befinner sig omkring mig, inuti och utanpå. Säg någonting som en liten bekräftelse på att jag finns lika mycket som någon annan. Märker du inte att det enda jag vill är att få prata en stund med dig?
 
Syns det inte att jag behöver någon här, bredvid. Inte bakom eller långt framför. Utan bredvid mig!
 



MATILDA

fin bild!

Svar: tack :)
Lilla hjärtat

2014-09-12, 13:08:02      http://matildays.se
deniiiise :)

Fina vännen, ta ett djupt andetag. Ditt brev kom fram igår.
Och hur mysigt & fint var inte det? Blev så himla glad. Har alldeles för mycket plugg & bollar i luften just nu för att hinna sätta mig ner & svara dig men så fort jag kan & har tid ska jag skriva tillbaka till dig. Under tiden når du mig på min mejl, det vet du. Det är som sagt mycket just nu men jag hoppas du har förståelse för det.

Tänker på dig varje dag , det ska du veta.

Kramar

2014-09-12, 16:31:32      http://flikkand.blogg.se
Anita

Låter verkligen som om du har det tufft & vet inte riktigt vad orsaken är. Men massor med styrkekramar till dig, ha nu en fin lördag & njut. Kram

Svar: Det finns många orsaker till att det är som det är.. eller känns som det gör. Att jag kämpar och vill även jag inte vet hur jag ska få de som tvivlar att förstå att jag både vill och försöker bli frisk. Sedan att det finns saker som gör allting att jag måste gå i total motvind, jag kan inte trolla hur gärna jag än vill. Känner mig mest ledsen så slutar skriva nu. Hoppas dig helg blev bra, haft och har problem med internet. Tydligen flera som har haft det..? Jobbigt då jag försöker skriva om och om igen utan att komma någonstans.
Kramar!
Lilla hjärtat

2014-09-13, 11:29:53      http://siliiins.blogg.se/
deniiiise :)

Det kom fram & båda dina små gåvor var så himla fina. Du är så pysslig.
Svaret kommer nog tyvärr dröja ett tag då jag varken har något att skriva på eller någon fritid att skriva på. Ska försöka lösa både problemen så fort jag kan, promise!

Du gör ju mig himla nyfiken på vad det är du ska skicka till mig.. Älskar ju överraskningar, hihi. Hoppas du löser det snart så jag slipper bli för otålig, hihi.

Kramar

2014-09-13, 22:01:15      http://flikkand.blogg.se
Jen

Blir så ledsen och berörd av dina bilder och dina ord. Förlåt om det sårar dig, men det är svårt att inte bli sorgsen över din situation. Har du varit sjuk i många år? Hur mår din kropp, ditt hjärta, värden, skelett osv? Äter du något om dagarna? Finns här om du vill prata. Kram och Sov gott, allt väl

Svar: Inte blir jag varken ledsen eller sårad <3 ja, jag har varit sjuk i väldigt många år och som det är nu är den enda läkarkontakten att det skrivs ut recept på mediciner. Bett om samtalsterapi, men de anser att vikten är alldeles för låg, som om det är vad de går efter då någon söker hjälp med att bearbeta någonting oavsett vad det är. Senast jag gjorde skelettröntgen så var jag urkalkad, men det var som sagt länge sedan. Min mage är i totalt uppror och har svårt att äta det allra mesta, dels har jag väldigt svårt att ens handla hem mat pga att jag inte har råd. Historien är lång så lämnar den här. Druckit näringsdrycker en period, nu gör jag vad jag kan för att ta mig framåt.. men det känns som om ingen varken ser eller förstår det längre. Läst din blogg-bloggar väldigt länge, men har haft svårt att kommentera.. Tack för dina ord de var precis vad jag behövde!
Kram <3
Lilla hjärtat

2014-09-15, 02:33:24      http://nattstad.se/jenniferevelina
Jen

Du kan mejla mig på [email protected] om du vill prata :)

2014-09-16, 22:53:21      http://nattstad.se/jenniferevelina



NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR