När våren känns lika vilsen som jag

 
Regn och åter regn.. Suttit inne hos grannen, klappat på kinden, flätat hennes hår och lyckades få henne att äta banan, hjortronsylt och vaniljglass med kanel. Hon har sina favoriter och skulle helst vilja leva på sockersött. Nu ligger hon och sover med "Bumsingen" bredvid sig och själv ska jag krypa in under en filt.

Så otroligt rastlös och orolig. Vridit och vänt på mig hela natten, men nu har jag klarat av att ligga i min säng flera nätter i rad. Detta har inte hänt på evigheter, utan fåtöljen har varit mitt hem dygnet runt. Tar en liten stund i taget. Ett kort ögonblick för jag vet att allting raseras så fort. Igår var jag och mamma iväg för att köpa hö till lilla Tintin. Två stora säckar så har hon en tid framöver.
 
Jag kämpar med enorma känslor av att vara tjock och ful, medans hon inte ville att jag skulle ha min regnjacka på mig.. då syntes mina "stickor till ben".. så ut i regnet och blöt blev jag.
Får inte ihop hennes ord med mina känslor och vad min spegelbild visar.
Varför ska det vara så svårt!?
 



Caroline - Foto | Gran Canaria | Mamma

Tack snälla, det är du också - mycket mycket starkare än du tror till och med!
Jag önskar spegeln kunde ge dig sanningen istället, men jag vet var jag allt för ofta ser när jag tittar i min också, mannen har ställt undan helkroppsspegeln så att jag ska slippa stå där och oja mig.. Dumma dumma saker :(
Hoppas allt är bra med dig idag!

2014-05-10, 17:06:32      http://carrosungar.blogg.se
deniiise :)

Vad du är fin, tack vännen!
Jag tänker på dig, kramar.

2014-05-11, 10:33:03      http://flikkand.blogg.se
Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Ledsen att jag inte har skrivit på ett tag.

Än en gång måste jag berömma dig för din medkänsla för din granne. Men var lika snäll mot dig själv som du är mot henne.

Nej det är klart, har man en gång flyttat hemifrån så är det kanske inte så lätt att flytta tillbaka. Du får försöka vara där så mycket du kan i alla fall. Du behöver någon som ser om dig när du inte klarar dig själv♥

Tänker på dig massor.

2014-05-16, 13:24:20      http://sessie.se
Josefine Andersson

sv: Du har inte det?! Oj, då har du missat något! Älskar dessa rumpbyxor! De är inte bara sjukt jäkla snygga, utan även sjukt jäkla sköna och smidiga!

Jo, jag har länge tänkt visa kameraremen - men ibland har jag så mycket att jag helt enkelt glömmer bort. :] Den är sjukt jäkla snygg iallafall, och har piffat upp min kamera enormt sedan jag bytte Nikon-remen mot den!

Yes, jag dricker ljummet (hälften avsvalnat och hälften nykokt) citronvatten m. ingefära och chayenne varje morgon. Vanligtvis kör jag på malen ingefära, men ibland lyxar jag till det med att köpa hem färsk! Självklart kan du dricka ditt vatten kallt, det gör jag till middag. Det finns däremot vissa hälsofördelar med kokt vatten (är inte så insatt på den biten, så kan inte säga mer än så). Men du kan ju alltid låta det kokta vattnen svalna över natten som du säger. :]

KRAM

2014-05-19, 14:30:26      http://typjosefiine.blogg.se/



NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR