Nio kilo av omtanke!

'
 
Fått lite hjälp av mamma idag eftersom ett paket låg och väntade på mig och eftersom det skulle vara så pass tungt.. vore nog lite riskabelt om jag skulle försökt ta det på min cykel. Jag visste att det var på väg och jag visste vad det skulle innehålla, men ändå! Så gulligt av dig, som sitter därute i en soffa just nu och kanske ser en film eller vad du nu gör. Lite vila efter en veckas jobb är du mer än värd. Att någon som jag för bara någon dryg vecka sedan inte ens visste fanns har brytt sig om lilla mig känns helt otroligt.
Tack snälla dig, vad gulligt gjort av dig!
När jag river upp det vita pappret, efter en hel del brun tejp hihiii.. Så möts jag av ett färgglatt presentpapper!
Bara en sådan sak :)
 
Och innehållet är hela nio kilo utav alla möjliga sorters näringsdrycker i smaker jag inte ens fanns!
Min läkare har ju inte ringt tillbaka och inte har jag råd att köpa egna på apoteket, så detta är jag innerligt tacksam för. Vet inte hur jag ska kunna tacka dig nog! Jag går ju och vrider och vänder på varje liten champinjon i kylskåpet, för att sedan stänga kylen igen och spara för att jag inte har råd. Ska sortera dem och sedan vet jag inte riktigt vart jag ska börja.
Snurrar i huvudet, men mest för att jag är så otroligt trött att illamåendet kommer. Kroppen skakar och just nu känns det kämpigt.
 

Sedan när jag vrider runt bland de olika sorterna så hittar jag även några små presenter. Som om inte näringsdryckerna vore nog! Hoppas verkligen att du förstår hur mycket detta betyder för mig nu.
Att någon skulle göra detta för lilla, obetydliga mig känns overkligt.
Tack igen :)
Mamma och jag skulle ha cyklat ut idag var min tanke. Ville passa på medans det var sol, men inom mig gnagde den där sårbara känslan av hennes reaktion. Om hur jag ser ut och vad jag skulle ha på mig eller inte. Jag vet att hon älskar mig, men varför kan jag inte få njuta av sommaren precis som andra? Har jag någonting där "kroppen" syns för mycket, eller för tydligt, vilket nästan alltid är fallet. Spelar ingen roll om jag så går omkring hemma i mina svarta mjukbyxor hemma.
"Det syns så tydligt att du är fruktansvärt mager och det är svårt för mig att se!"
 
Mamma jag kan förstå det, men jag vill också få kunna vara ute och ta del av sommaren.
Nu blev det ändå inte av för snart började det att både mullra och åska. Sedan kom regnet precis lagom tills hon cyklade hem till sig. Tänk att hon lyckas nästan alltid att ha oturen att vara på väg just när regnet är på väg.
Vet inte hur länge det höll på för jag har mest mått illa och inte fått någonting alls gjort på hela dagen. Känner mig så värdelös och tjock. Tjock och ful!
Efter en stund så tog jag mig ut ensam ändå. Orkade inte bry mig ifall jag skulle vara som en slickad katt när jag kom hem, orkade verkligen inte bry mig alls. Cyklade ut och såg ett gäng ungdomar stå och prata och skratta. Killar och tjejer.. vad händer då jag närmar mig?
 
DE STIRRAR SOM OM DE ALDRIG SETT EN MÄNNISKA PÅ CYKEL TIDIGARE!
 
Precis när jag kommit förbi dom hör jag höga röster, de ekar fortfarande inom mig.
"Herregud såg ni, titta där vad mager hon är.. Åh hjälp, herregud! Titta på henne!"
Vanligtvis så försöker jag att skaka av mig sådana kommentarer, men inte idag. Så jag vänder mig om efter någon sekunds tvekan och tittar tillbaka. Möter deras blickar, var och en och då blir de tysta. Stirrar ned i marken. Jag hoppas att de skäms, men troligtvis förstår de inte alls hur ONTdet gör!
 

Nu vet jag inte vad jag ska göra. Känner mig mest ledsen och misslyckad.
Det är ensamt hemma hos mig nu.. ensammare än vanligt. Jag känner mig tom. När jag var på väg hem så tittade jag automatiskt upp på min grannes lägenhet. Innan jag hann stoppa mig ifrån verkligheten undrade jag om hon redan lagt sig för dagen? Det var innan jag kom på att hon aldrig kommer tillbaka igen. Aldrig någonsin.
 
 
 
 
 
 
 



Lina

Du är värd precis allt i hela världen, glöm aldrig det! Hade jag kunnat skulle jag ge dig så mycket mer än dessa nio kilo. Jag vill att du ska få må bra! ❤️

Svar: Tack lilla underbara ängel <3 Jag har inte ord att tacka dig nog så tusen kramar och rosor till dig @->->--- @->->--- @->->--- @->->--- ..ja nu kan jag inte sitta här och göra tusen rosor till dig, då skulle jag trilla av pinnen för länge sedan.. men det är tanken som räknas :)
Kram! <3
Lilla hjärtat

2014-07-26, 22:06:43     
Miss Lyckad

Hej!

Har följt din blogg och din kamp ett tag men aldrig kommenterat. Nu kände jag att jag bara var tvungen. Blev alldeles rörd när jag läste det här inlägget. Att det finns så fina människor! Ibland känns det som man fullkomligt tappat tron på mänskligheten, men när man läser sådant här inser man att det fortfarande finns människor med hjärtan av guld. Önskar att jag själv kunde göra något.

Fortsätt kämpa på snälla du! Jag vet att det är jobbigt när människor stirrar, men du har precis lika mycket rätt att njuta av sommaren och göra saker du mår bra av som alla andra! Jag hoppas innerligt att du kommer få den hjälp du behöver för att hitta tillbaka till livet igen. Att din läkare inte hört av sig är skamligt. Du om någon behöver väl få hjälp att vända det här just nu.

Svar: Hej..Så roligt att du lämnat ett litet spår efter dig nu, blir alltid så glad över uppmuntran och behöver lite "hejarop", nja... ganska mycket ärligt talat. Jag känner som dig att det är otroligt vilka fina människor det finns och jag blir fortfarande alldeles berörd till tårar att någon brytt sig så mycket om lilla mig. Sänt alla dessa näringsdrycker med så mycket värme i sitt hjärta! hon kommer att få ett tack.. men mer än så kan jag inte avslöja här såklart :)
Tack så gullig du är <3

Jag kämpar och kämpar, men jag kan inte säga att det är det minsta lätt och jag mår just nu väldigt dåligt. har sett din kommentar, men inte orkat svara tidigare. Det är så jobbigt att folk inte kan hålla tyst och sluta glo! Ibland får jag lust att säga någonting som.. "Fy vilket fult hår du har eller vilken stor fet näsa, men vet du vad ditt hjärta är tomt på medmänsklighet! Kan du försöka göra någonting åt det tro du!?"
Nu är jag inte den som skulle mig på att säga det, men om de ens kunde ana hur ont det gör att höra dessa kommentarer jämt och ständigt, dessa stirrande blickar.
"Hallå, jag kommer ifrån jorden jag också!"
Nu är läkaren på semester gissar jag, ingenting hört i alla fall.. Så trött och ledsen över att för att få någon hjälp så måste man vara STARK och helst FRISK också.
Allting känns totalt hopplöst just nu, har sjukpension sedan flera år tillbaka och nu endast drygt 200 kr att leva på i tre veckor. Vad gör man, lägger sig ned och lägger av!? För att gå till soc måste man först be släkten om hjälp, men den finns ju inte heller. Så ledsen på livet..... (nu har jag beklagat mig tillräckligt, men skönt att få ur sig lite...)

Tack och ta hand om dig du med <3 <3
Lilla hjärtat

2014-07-27, 05:12:50      http://avoidantpersonality.blogg.se
Nathalie

Åh vad fantastiskt fint av personen som skickade det där! Blir glad och rörd av att det finns så fina människor! Du är dessutom en av de där underbara människorna!!
Ledsamt när folk kommenterar hur man ser ut. Var också med om det för ett tag sen, några yngre killar gick förbi och sa till varann "oj, jävlar vad smal, shit!". Då kände jag mig verkligen dum! Fy sjutton! :(
Kram<3

Svar: Ja, verkligen det är otroligt vilka små "vardagshjältar" det finns <3 Åh.. så gulligt av dig att skriva så! tack!
När folk säger så vill jag ibland säga tillbaka högt och tydligt att "Vilken stor fet näsa du har, herregud!" Sedan kan de bli påminda om det varje gång de ser sig själva i spegeln på morgonen.
Inte haft ork att skriva så mycket till dig senaste tiden, men jag kommer tillbaka <3
Kramar :)
Lilla hjärtat

2014-07-27, 10:36:29      http://envanligovanlignathalie.blogg.se
Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Åh vilken snäll och omtänksam person som skickade detta till dig. Då finns det goda personer i vår värld trots allt.

Ledsen att jag inte skrivit på ett tag men jag har inte haft min dator på två veckor. Var iväg på lite semester med min pappa. Det var evigheter sedan bara han och jag gjorde något sådant.

Tänker på dig♥

2014-07-28, 13:58:37      http://sessie.se
Clara

Så omtänksamt att skicka detta till dig! Önskar av hela mitt hjärta att man bara kunde knäppa med fingrarna och du var ur detta fruktansvärda som skadar dig så. Fortsätt använda dina krafter mot det goda hållet. Bry dig inte om att andra tittar, så kommer det alltid vara oavsett vem du är eller hur du ser ut så länge du inte ingår i den lilla lilla boxen "normal". Om sommaren får dig att må lite bättre så njut av den fullt ut. Tänk bara på dig själv och gör det som DU mår bra av!

Svar: Ja, helt otroligt! Så gulligt och omtänksamt att jag inte kan tacka nog. Tack rara dig för dina ord, de värmer otroligt gott i mitt hjärta ska du veta <3 Nu är det så mycket annat som gör att sommaren plötsligt blev så mycket svårare, men jag försöker att kämpa på. Jag brukar försöka att inte bry mig om andras blickar eller idiotiska kommentarer, men det blir för mycket ibland och inte alltid som jag orkar eller finner lust till att gå ut ensam. Mamma har svårt att "synas" tillsammans med mig.. vilket såklart sårar.
Tack fina och kramar om dig <3
Lilla hjärtat

2014-08-01, 23:20:04      http://clararingqvist.se



NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR