När det blev liv i luckan för en stund


När jag kan sova precis hur länge som helst eller ingenting alls på flera dygn. Nu har det blivit det första, finns ingenting som kan hålla mina ögonlock öppna någon längre stund. Mamma skulle titta förbi igår, jag somnade till några timmar innan hon kom.. vaken en liten stund och somnade igen. Gullig som hon är så sitter hon och läser i en tidning eller bara finns där.
 

Det ringer och min tvillingbror med sin lillebus vill komma förbi en stund. Då blir det liv i luckan för så mycket energi det finns i den lilla fyraåringen skulle räcka till energi åt många. Det gör såklart ingenting för han är så otroligt gullig och charmig. Svårare är att fånga honom i kameralinsen!
Hunden och taxen skulle absolut vara med på bild.
"Får jag titta om dom fastnade nu?"
..så kommer den där blicken som får mitt hjärta att smälta!
 

Han plockar fram mitt Solitärspel ifrån bokhyllan, på mattan denna gången. (vet inte hur många gånger vi letat och letat efter en liten borttappad glaskula) Än har han inte lärt sig att man ska vara själv och spela, inte två och egna regler har han. Förra gången så lärde jag honom lite hur spelet fungerar och han kom ihåg en hel del.
Självklart spelade vi han och jag.. som han ville.
"Om jag hoppar över den sådär är det okej" ..fnittrar han när hoppen är för långa och han vet om det..
 

Sedan var det energi överskott i en liten härlig kropp!
Om jag höll mig vaken, ja  :)
Vi brukar dela stol tillsammans och så även igår. Jag invirad i filten och han tätt intill medans mamma och hans pappa drack kaffe och fikade på balkongen. Jag älskar de där stunderna med honom tätt intill. Härliga lilla kille.
Idag har säkert dagisfröknarna fullt upp, fast kanske inte. Nytt dagis i sommartider och då blir stackarn så blyg.
Hoppas att det gick bra.
 

Såhär busiga blir de allra flesta foton jag lyckas fånga honom på. Älskade kille!
De stannade en liten stund och sedan somnade jag givetvis om igen.
Mitt mående är långt ifrån tipp-topp. Har verkligen ramlat ned i ett djupt svart hål. Fötterna är fortfarande inte bra och när de svullnar upp så får det mig att känna (och tro..) att jag gått upp jättemycket i vikt. Att ansiktet liknar en gris och benen feta falukorvar! Att det kan bli så sjukt vridet, ett par värkande, svullna fötter och vrister kan omöjligt göra att vikten går upp som en ballong... ändå så är min känsla så.
Det är så jag verkligen upplever det!
Idag har jag mest sovit igen.. Jag tar tacksamt emot på olika smaker och sorter av näringsdrycker?
Så ni som läser här lämna ett litet spår efter er. Det skulle hjälpa mig enormt mycket.



deniiise :)

Vad otroligt gullig du är vännen, om mina ord kan hjälpa dig så slänger jag gärna in en kommentar eller två till dig. Vill bara trycka in i ditt huvudet hur värt det är att kämpa för livet. Du har plågat dig själv tillräckligt länge, är det inte dags att tillåta dig att njuta lite nu?

Att lägga dig i gräset & sola, känna sanden mellan tårna på stranden eller äta en god mjukglass på stan med en fin vän, är inte det motivation? Tänk på allt du har att vinna sötnos, låt det vara din motivation, din hjälp.

Och vilken otroligt söt pojke, jag, precis som du, smälter ju här hemma.

Kramar

2014-07-14, 19:05:57      http://flikkand.blogg.se
Lina

Jag gillar Fresubin protein energy cappuccino , smultron eller choklad. Dessa är mjölkiga. Jag har även Resource addera plus ananas/apelsin eller apelsin som är klara drycker.
Dessa två märken tycker jag är riktigt goda 😃 fortsätt kämpa på! Kram

Svar: Jag har för länge sedan testat smak av apelsin och tror att jag tyckte de smakade alldeles för starkt, men kanske kan späda ut dem? Är den i choklad väldigt koncentrerad i smaken om du förstår? Smultron skulle nog passa mig bäst ;)Tack fina för dina tips <3
Lilla hjärtat

2014-07-14, 21:09:09     
Tess

Fortimel yoghurt vanilj/citron och Fortimel energi vanilj är de som funkar för mig. Blanda den sistnämda med kaffe för att lättare få ner den är ett tips :)

Svar: Tack :) Kaffe dricker jag aldrig, men kanske något annat tips att bland ut det med? Är den sistnämnda "klar" och den första mer som... yoghurt? (knäpp fråga kanske)
Kram
Lilla hjärtat

2014-07-14, 21:24:53     
Emelie - Lever drömmen i Paris!

Sv: Jag har kontrakt på ett år, och sedan vet jag inte. Det är väl införstått att jag ska åka hem till Sverige och att de nästkommande år ska få en ny au pair.
Men sådant tänker jag inte på nu! Jag har ju knappt börjat mitt äventyr! Och ja, familjen är underbar.

Tack för din fina kommentar!

Svar: Lev i nuet och ta vara på denna tiden, vem vet du kanske hittar eller lär känna en ny familj på en lekpark :) Om du vill det den dagen! Ja, ett äventyr är det och jag gläds med dig <3 Kram!
Lilla hjärtat

2014-07-15, 08:17:28      http://sockerskrin.blogspot.com
Ida

Dina ord värmer. Du är en så fin människa som verkligen förtjänar att må bra. Önskar att jag kunde hjälpa dig på något sätt. Jag dricker bara chokladsmak. Märke spelar ingen roll men de ska va mjölkiga och inte klara. De klara är som juice typ och inte fullvärdiga. Lägger mina i frysen några minuter innan så de blir riktigt kalla. Lättare o godare att dricka då :)

Svar: Tack så gullig du är! Jag följer dig dagligen och har gjort det väldigt länge.. du är en sådan kämpe och jag beundrar dig. Förstår att du de flesta dagar inte alls känner dig stark och jag sover också väldigt mycket, dels för att jag mår fysiskt dåligt, men även psykiskt och att vara utanför världen.. med jobb, familj, vänner och allt som borde finnas där. Det känns tungt och svårt. Jag har också provat de klara näringsdryckerna tidigare och minns mest att de var väldigt starka i smaken. Påminde om "festis" när man var liten och tyckte inte alls om det. Testat att frysa in, men då blir de ju konstiga tycker jag. En fryst klump som blev en lustig massa... Annars har jag haft lättare att få i mig de som är som "näringsglasssar" på sjukhuset. Då gick det så mycket lättare och jag kämpade länge med att få hem sådana. Allt var okej och när vi kom fram till sjukhusets köksintag på baksidan så gick det inte. Fat om man som du säger lägger dem en stund i frysen så de blir riktigt kalla utan att frysas helt. Ska testa det! :)
Tusen tack för dina tips och dina ord värmer så otroligt ska du veta <3
Ta hand om dig för det gör så ont när du mår så dåligt!
Kramar <3
Lilla hjärtat

2014-07-15, 09:11:16      http://iminetta.blogg.se
Lina

Hej igen!
Får man fråga var i landet du befinner dig? Jag har nämligen en massa drycker som står i varierande märke och smaker som just bara står... Undras om det finns någon möjlighet att transportera dem till dig. Du får gärna maila mig om du är intresserad så kan vi kanske se om det finns någon som helst möjlighet. Är kanske ett omöjligt projekt, men fråga kan man alltid 😊
Fresubin är lite tjockare i konsistensen eftersom de är mjölkiga och chokladsmaken är lite som en choklad/kakaomjölk. Kan du förstå vad jag menar. Som en sån där färdigblandad som man kan köpa i butik. Smultronen lite mer milkshake, god att kyla eller frysa och äta som glass.
Resource addera plus smakar som mer, kan vara lite skarp i smaken kanske. Funkar utmärkt att frysa och äta som isglass. Jag hade tidigare hallon/svartvinbär men tröttnade på den 😔
Kramar till dig!

Svar: Åååh så gullig du är då! Kram <3
Lilla hjärtat

2014-07-15, 09:38:25     
Tess

Sv: Kommer inte på nåt annat tyvärr, kanske funlight om du dricker det. Jag tycker det är lättare att få i sig när den inte är så tjock i konsistensen. Båda är mjölkiga, yoghurt varianten är syrligare i smaken, som yoghurt liksom. Och vanilj/citron tycker jag har den mildaste och minst kemiska smaken av dem. Hoppas du hittar nån som passar dig :)
Kram

Svar: Ja, funlight dricker jag. Det enda jag dricker nästan och alldeles för lite vätska som jag har så svårt för. Måste bli mycket, mycket bättre på det (suck) Får ångest av det också. Inser hur sjukt det låter när jag skriver det, men det kan vara bra att skriva lite extra då. Få perspektiv. Att allting ska vara så otroligt svårt! Då låter den med citron/vanilj som ett bättre val :) Gäller bara för lilla-mini apoteket att fixa hem till mig, men de är så gulliga och omtänksamma. De är till och med oroliga för mig, blev lite ..inte alls väntat mig en sådan reaktion när jag stod där. Skönt att bo precis granne med apoteket ibland :)
Kram!
Lilla hjärtat

2014-07-15, 11:40:58     
isa

SVAR: tack för din kommentar hos mig, kul att du tog dig tid att skriva :) Tänkte jag skulle svara här ist för i mitt kommentarsfält. Känn dig speciell ;) haha!
Ja, jag jobbar som barnvakt. Killen är snart ett år och det är huuuur mysigt som helst :) Kram till dig

Svar: hej :)Jag har försökt skriva flera gånger hos dig och ibland så går det inte iväg.. föredrar att du svarar i min blogg så ser jag det lättare. Vissa bloggar måste jag annars leta efter svaret och minns inte alltid i vilket inlägg jag skrev hihihii...
Åh *rodnar* gulligt av dig.. känner mig lite speciell då :D
Låter så roligt och de barn kan få andra tankar att glömmas bort även om det är för ett liten stund.
Kram tillbaka <3
Lilla hjärtat

2014-07-15, 14:27:14      http://isabyl.blogg.se



NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR