Försöker fånga dina hjärtslag men du har släppt taget för alltid

 
Vandrar fram och tillbaka, sitter med jackan på mig. Vet inte om jag ska springa ut eller springa bort. Gått fram till din dörr.. tittat på kortet jag för länge sedan gav dig. Ett av så många små lappar om hur mycket jag saknade dig när du inte var där. Om hur mycket jag tyckte om dig, eller helt enkelt ett litet "Välkommen hem" i ett ritat hjärta efter en tur till sjukhuset. Nu är dörren låst och jag kan inte längre smyga in för att se om du är vaken eller skiner upp i ett leende då våra blickar möts.
Under fyra år har vi haft varandra och jag minns de första orden jag sa till dig, som vi skrattat åt flera gånger.
 
"..hej är det du som har glömt släcka din ytterlampa.. jag ville bara säga det.."
Vi har legat skavfötters och pratat om allt och ingenting. Du var sängliggandes mest hela tiden på grund av din värk i ryggen. Lyssnade på musik som ända in i det sista fick dig att känna lugn.. nu ligger cd:n där tyst och jag vet inte om jag vill ha den tillbaka. Den var ju du, en del av dig ifrån mig.
Kvar står jag nu ensam, du somnade in igår. Ingen var där.. ingen. Ensam i en sjukhussäng finaste, älskade vän jag önskar att du somnade in utan plågor. Utan att känna dig så ensam som vi så många gånger pratat om.
Hade du din "brumsingen" hos dig? Han som nästan alltid låg vid din sida vid kudden, goaste nallen du pussade på kinden och sa att mamma är här. Fanns han hos dig?
 
Jag vet inte om jag egentligen vill veta, det gör alldeles för ont.
Du skulle kunnat vara min mormor. På sätt och vis blev du som en extramormor. Vänskap har ingen ålder.
Jag minns turerna vi gick tillsammans. Till "din blomsterhörna" och du satt och vilade på rullatorn medans jag satt på knä och fotograferade. När vi gått för långt så satt du där fram och jag körde dig, som vi skrattade när folk vände sig om, men det spelade ingen roll. Det var du och jag på äventyr.
Jag vill minnas när du satt i solen och log. Ditt hjärta var större än någon annans. Du visste allt om mig och jag visste allt om dig. Vi hade många hemlisar tillsammans, minns du det.
 
Kan du se mig nu hur vilsen jag är utan dig?
Jag vet att du ingenting hellre visste än att jag skulle få må bra, men just nu vill jag inte känna någonting.
Det gör alldeles för ont. Annalisa du fattas mig!
Jag skulle vilja gå ut och plocka blommor till dig och ställa på ditt bord som så många gånger förut, men då skulle de bara vissna lika fort som mitt hjärta försvinner. Nu får jag aldrig mer känna dina runda kinder under mina fingertoppar, möta ditt leende när synen blev allt sämre. Ändå så visste du att det var jag.
Din röst försvann och till slut lyfte du inte längre ditt lilla pekfinger, som för att tala om att du var törstig.
Jag fick lära känna dig på nytt, men jag vet att du fanns kvar därinne och nu bor du i mitt hjärta.
 
Du kan få mina hjärtslag om du vill?
Snälla väck mig någon och säg att det inte är sant. Du får inte lämna mig nu!
Fyra år och det känns som en evighet, nu har jag ingen kvar här. Det är tomt och jag hörde några grannar påpeka att din lägenhet nu är ledig.. att den skulle passa till dom. jag vill inte ha dom där (och jag vet att du skulle känna detsamma).. om du bara kunde säga det högt. Nu ligger du där ensam.
Ååh, jag vill inte att du ska vara bortsliten ifrån mig!
Jag torkade dina tårar och du torkade mina. Kommer jag att vandra fram och tillbaka till din dörr nu och känna på dörren tusen gånger utan att förstå att du aldrig mer kommer att möta mig med ett leende?
 
Jag orkar inte känna såhär.. jag vill inte mer, men jag får försöka kämpa för din skull.
Jag lovar att försöka göra dig stolt, men jag vet inte hur jag ska kunna hålla ihop. Det är svårt att måla dina kinder rosa till och med i min fantasi..
 
Försöker andas lugnt för din skull, mina andetag istället för dina.. eller mina andetag åt dina.
Du lever i mitt hjärta
för alltid.



Kaosflickan, Mi.

Hur gammal är du?
Kan jag nå dig på något sätt? Instagram? Kik? Mail?
Kramar i massor!<3

Svar: Min mail adress står på bloggen <3 [email protected]
Kram!
Lilla hjärtat

2014-07-17, 01:34:26      http://kaosflickan.blogg.se
Ninni - Vimsiga mamman

sv. åh tack :)

Svar: Så lite så.. :) kram
Lilla hjärtat

2014-07-17, 08:12:40      http://ninnzan.se/
deniiise :)

Tack för alla dina små fina kommentarer vännen, du är så fin. Så himla mysigt att lite respons på allt det man säger.

Jag hoppas mina tips kan hjälpa dig iaf. Jag önskar jag kunde göra så mycket mer för dig men tyvärr är det du, bara du, som måste hjälpa dig. Jag finns för stöttning & hjälp längs vägen, det hoppas jag att du vet.

Kram

2014-07-17, 09:09:31      http://flikkand.blogg.se
Nathalie

Åh jag lider med dig!! Ni verkade ha en fin relatio. Och ni måste ha kommit varann så nära genom alla era upptåg! Det är så fint att du funnits där så mycket för henne, hjälpt henne och varit hennes vän! Du är en helt fantastisk människa och jag är helt säker på att du gjorde hennes liv värt att leva trots smärtor och dåligt mående! Jag blir så stolt att det finns såna fina godhjärtade människor som du! <3 jag önskar bara att du ville ge dig själv lite tid och omtanke också <3 önskar jag kunde hjälpa dig på något sätt, ta bort all smärta du känner! <3
Kram till dig!!

Svar: Vill börja gråta för du betyder så mycket och jag känner mig inte lika ensam när du skriver några rader. Vi hade många, många stunder och påhitt. jag har varit inne hos henne nästan var och varannan dag under de fyra åren som jag bott här. Visst har det varit perioder då tiden varit mindre, men hon visste alltid var jag fanns. Det sa jag flera gånger till henne speciellt nu senaste tiden. Jag bara önskar och hoppas att hon somnade in lugnt, men ingen var ju där hos henne. Tusen tack för dina fina ord, de värmer så mycket!
kramar <3
Lilla hjärtat

2014-07-17, 12:15:43      http://envanligovanlignathalie.blogg.se
Ida

Blir så berörd. Fruktansvärt hemskt när någon som står en nära går bort... Tillåt dig att sörja. Va ledsen. Va arg. Bearbeta. Jag är säker på att din vän nu vakar över dig och hjälper dig på rätt köl igen. En skyddsängel 💜

Svar: Tack fina dig.. <3 Jag vet inte hur jag ska orka släppa fram känslorna, de finns ju där inuti och sliter sönder mig. När jag väl ringde upp mamma nu på kvällen och satte mig ned så snurrade allting omkring mig och hela kroppen skakade. Tror fortfarande att hjärtat ska hoppa ur kroppen! Åh, vad gullig och omtänksam du är <3 Blir så berörd av dina ord och de hjälper mig.
Ta hand om dig fina!
Kramar om <3
Lilla hjärtat

2014-07-17, 19:39:52      http://iminetta.blogg.se
Hannah

Jag skickar en stor kram och en massa varma tankar! Inte för att det tar bort det onda, men för att jag bryr mig.

Svar: Åh, tack dina ord betyder mycket! Kramar <3
Lilla hjärtat

2014-07-19, 00:34:03      http://www.hannahscountrylife.blogspot.se



NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR