Fånga stjärnorna


Hon höll andan
för att fånga stjärnorna
som dansade
 
framför
ögonen på henne
 
tills hon insåg
att fantasier
ofta
 
tynar bort
och
 
dör
 
när man fångar
dom och
lägger dom
 
i
en glasburk
 



Aa

Dina dikter är så fantastiskt fins! <3 Du använder dom fina orden och skriver mystiskt.

Dikten ör enkel men orden så exakta. Vet hur det är att vilja behålla en fantasi, att inte vilja att den ska försvinnanoch vilja ha den som verklighet.

Kramar <3

Svar: Åh tack <3 Att skriva är för mig ett sätt att få ur mig både känslor och tankar så att det även kan ge dig någonting om än så lite värmer verkligen.Kram!
Lilla hjärtat

2014-07-19, 08:18:42      http://nattenshemlighet.blogg.se
jonna

Hej! Tycker verkligen att du ska göra någonting av din talang med målningen. Skulle kunna ställa ut på något bibliotek eller på exempelvis en barnavdelning på ett sjukhus, skulle göra gott för patienterna där. Hur ser en vanlig matdag ut för dig, äter du bara grönsaker? Kram

Svar: Oj, tack :) Jag är alldeles för självkritisk, hittar alltid fel och att det skulle varit bättre, här och bättre där. Vet inte hur mycket som jag slängt när det nästan varit färdigt för att börja om.. och sedan gömmas! Sedan visst skulle det vara roligt, även om jag inte alls tycker om att vara i fokus om du förstår. Att ställa ut på en barnavdelning skulle däremot kännas så mycket betydelsefullare (haft små drömmar om att illustrera barnböcker eller arbeta på lekterapin för riktigt sjuka barn..) . Så roligt att du tycker om det jag gjort, tack igen! Jag har funderat lite på din fråga angående hur en vanlig "matdag" ser ut för mig och om jag verkligen ska skriva den öppen här eller inte. För jag vill inte trigga någon, samtidigt som det är min blogg och mitt val, så är det svårt.. men vanligtvis så ser det ut så. Varje dag är nästintill identisk med alla andra. Samma saker varje dag och jag har fruktansvärt svårt, får nästan panik om jag ska på kalas eller annat och inte vet hur det blir då. Även om de i min omgivning vet att jag inte äter som de gör så skapar det alltid en oro lång tid innan. Vill du veta mer exakt så kan du alltid mejla mig, för det känns inte riktigt bra att skriva det här, inte som jag känner nu i alla fall. Ska tänka över lite mer, men någon gång... väldigt, väldigt sällan. Tror jag och mamma gjort det 1-2 gånger om året, varit ute och ätit en räksallad :) Någon frukt kan jag få i mig ibland, men vrider och vänder mest på frukten och stänger kylskåpet :( Ska försöka med näringsdryck då jag fått hem några. Jag vill ju så gärna! Visst skulle jag även vilja äta räksallad eller gå och ta en sorbetglass ute i solen, men ofta handlar det även om att jag inte känner att jag har råd. Om jag åker till en annan stad till exempel, så är det ett heltidsjobb att hitta en "trygg" plats där jag kan äta.. hatar anorexin! Sedan tycker mamma att det är jobbigt att synas med mig på stan eller där det är mycket folk. De kan inte låta bli att stirra och påpeka "högt och tydligt" om hur man ser ut. Själv går jag med ångest över att jag ser tjock ut. Jag försöker alltid att vända bort blicken, men det gör ont att höra kommentarer, speciellt av vuxna.. skulle bara svara kort.. Kram <3
Lilla hjärtat

2014-07-19, 13:28:32     
william

underbar dikt!!!
Så vacker:D

Svar: Oj, tack så mycket :)
Lilla hjärtat

2014-07-21, 14:59:18      http://canonguy.blogg.se



NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR