Jar försöker att dra en linje med min blyertspenna.. någonting som ska likna ett leende, men vad som finns där bakom kan ingen se


Tyst.. jag har varit tyst, Det har blivit alldeles för mycket av allting och jag känner mig så jagad!
Kan inte fly varken ifrån de omkring mig eller mig själv. Sömnen har varit katastrofal, min saknad efter min granne plågsamt, hjärtskärande.. SAKNAD och hon kommer aldrig tillbaka. Jagat drömmar, fantasier, längtan, saknad, förhoppningar, tröst, livet och allt har blivit krossat flera gånger om. Nu vet jag inte om jag ska cykla bort hela natten för att jaga bort all smärta som jag känner eller bara lägga mig ned och.. ligga där.
Känner mig så ensam!
 
Dragit mig för länge och tusen gånger om att lägga upp detta feta, fula ansikte och ett leende som inte alls är ett leende. Ingenting som jag känner alls, för jag vill skrika att JAG HAR FÅTT NOG NU!
Fått världens hårdaste slag emot magen ännu en gång och vad det handlar om går jag inte in på än, men trodde aldrig, aldrig att denna person skulle vara så grym. Att få dessa ord slagna rakt i ansiktet får mig att vilja ge upp totalt. Nu orkar jag inte mer och om jag ska ha en endaste chans att slåss emot henne så blir det att leva på bröd och vatten resten av året.. bortsett brödet då. Inte vill hon förklara heller, utan anser att "det vet du minsann själv"... men jag har ingen aning om vad hon påstår för det stämmer inte, men det spelar ingen roll.
Orkar inte!
 
Sedan låg en lapp i postfacket idag om att styrelsen vill ha till ett möte imorgon kl.13 om situationen här, med andra ord att grannarna "hackar sönder mig död eller levande". Orkar inte det heller! ORKAR INTE!
Här kämpar jag med näbbar och klor för att hålla mig över ytan på alla sätt, men blir ständigt slagen i magen om och om igen. Önskar att jag inte fanns längre, orkar inte med detta längre!!!
Hela helgen har jag läst och läst.. försökt kommentera hos er många gånger om, men orden har fastnat i min hals. Allt har gjort för ont. Allt gör FÖR ONT!
..men jag tänker på er och hoppas att ni har det så bra som möjligt var ni än befinner er i världen och i livet.
Jag känner ingen press alls att skriva, utan det är för att jag innerligt bryr mig. Vill bara förklara varför jag varit tyst.. så tyst.



Annika

Det är ingen fara, ta din tid med svaret! <3 Det gör ju dessutom att jag har något att se fram emot! :-)
Och du, ditt ansikte är allt annat än fett o fult - du är jättefin! Skickar en jättejättejättestor varm kram till dig!!! Att sakna någon gör olidligt ont <3 Och att få gryma ord från någon man inte förväntat sig det ifrån, det käftsmällen känns för jäklig.... Hoppas i alla fall att mötet med styrelsen imorgon går bra!

Jag tänker på dig!! Hoppas du får sova något i natt! KRAM <3

Svar: tack... <3 Den som väntar på något gott väntar väl aldrig för länge, men jag vet ärligt talat inte om jag ens orkar vara med på mötet imorgon. Fått alldeles för mycket smällar nu och jag orkar inte. tack igen och krya på dig <3
Kramar!
Lilla hjärtat

2014-08-25, 20:33:25      http://saraannika.blogg.se
Nathalie

Vännen! Goa du! Vet inte riktigt vad jag ska skriva! Det gör så ont i mig att läsa hur dåligt du mår och hur du blir behandlad! :( varför är grannarna så elak mot dig? Vad gör de för nåt? :( usch, det är så hemskt att läsa verkligen! Du verkar vara en sån otroligt god människa som vill alla väl. Du förtjänar inte att bli illa behandlad och speciellt inte nu när du mår så dåligt och är så skör, du behöver kärlek och omtanke, någon som kramar dig och finns där i vått och torrt!
Önskar så att jag kunde hjälpa dig!
Kramar<3

Svar: ... vet inte vad jag ska säga, mer än att det räcker nu. jag klarar inte av fler smällar och att sedan få ytterligare ett på morgonen som är så osant det kan vara, men nej jag ORKAR INTE MER! Skrivit en lapp till styrelsen om hur jag känner så får se om morgondagen, men jag orkar inte, ORKAR INTE sitta där som en hackkyckling för saker som inte är sanna och för att de vill ha mig som skyldig till precis allting. Liksom tacken för att jag ställt upp tidigare, men spelar tydligen ingen roll nu längre trots att jag bott här i över fyra år utan allra minsta klagan klagomål, men nu då jag får ALLTING! De sprider rykten om mig till alla även de som inte bor i huset och nu kan jag inte gå utanför dörren utan att tänka att "jaha den och den har hon säkert pratat rent SKIT om mig till".. mår så fruktansvärt dåligt att jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Stor klump i magen..Inser att det här med "mat" är återigen bara att glömma denna månaden.. får strida emot en tidigare kontakt som jag inte ens orkar tänka p hur det kommer sluta för min del då hon inte alls lyssnar utan tror på det hon vill.
Just nu vill jag bara lägga mig ned och dö, känns meningslöst allting. Känner mig ensam.. innerst inne vill jag få ett liv.. men tvivlar just nu på om jag har krafterna till det efter alla slag.
tack gumman.. jag har läst och tänkt på dig, men helt enkelt inte orkat <3
Vill du ska veta det!
Kramar om länge!
Lilla hjärtat

2014-08-25, 20:48:28      http://envanligovanlignathalie.blogg.se
Miss Lyckad

Det är så otroligt sorgligt att läsa hur du blir behandlad. Du verkar vara en så fin människa både på in- och utsidan. Hoppas verkligen inte du ger upp. Du förtjänar så mycket bättre än att bli trampad på.

Kram

Svar: Tack för dina ord, vet inte vad jag ska säga.. Jag vill inte ge upp, men allting tar emot just nu och jag vill inte känna någonting. Förstår inte alls varför de ska hacka och trampa på mig som redan ligger ned.. tar så mycket på krafterna både mina och mammas som givetvis blir orolig och ledsen. Nästan fem timmar kvar tills mötet ska vara, om det nu blir något. Inte alls säker på att de "skyldiga" kommer för jag vet att de inte vill. Själv vill jag bara bort härifrån.Kramar <3
Lilla hjärtat

2014-08-25, 21:24:56      http://avoidantpersonality.blogg.se
Nattenshemlighet

Du förtjänar så mycket mer än så! Jag hoppas verkligen det går bra för dig idag med mötet. Låter som att det tar energi som du skulle behöva till livet. Tänker på dig!n<3

Tusen kramar <3

Svar: tack.. jag har fortfarande inte bestämt hur jag ska göra med mötet.... suttit uppe hela natten och försökt tränga undan tankarna. Så jobbigt allting!Kram <3
Lilla hjärtat

2014-08-26, 07:11:51      http://nattenshemlighet.blogg.se
Cykel Styre

Någonstans har jag läst att "storheten hos en människa bestäms av hur stora fiender den har". Har man väldigt mäktiga fiender måste man vara mäktigt själv, typ. Men det där kan man vända på båda hållen. Om någon obetydlig, elak och missunnsam typ vill bråka med dig så ska du inte svara med en respons på samma nivå. Och det är ju en gammal regel här på nätet att "trollen" ska man inte försöka argumentera med, de är alldeles för skickliga på att vara korkade och elaka.
En gammal regel som samurajerna lärde ut är att om någon okänd attackerar dig med draget svärd - hoppa åt sidan. Med stor sannolikhet handlar det om fel person eller något annat missförstånd.
Försök att inte ta åt dig. Grubbla inte över andras dumhet. Om någon anklagar dig så säg bara att "det där förstår jag inte, det stämmer inte - kan du förklara?" Som regel är bevisen mycket skrala och när du hört dem kan du säga till personen att "det du säger är förtal och straffbart, jag skulle vara mycket försiktig om jag vore du." Fortsätter de ändå att bråka så säger du "det du säger nu är förtal, straffbart och jag tänker polisanmäla om du inte genast tar tillbaka det du påstår." Försök inte få dom att be om ursäkt, för det är de alldeles för korkade för.
Om du tillåter andra människor att genom deras elakhet göra dig ledsen – då har du i en mening också gett dom makt att såra dig. Och det beslutet är ditt eget. Elaka människor är dumma och du kan inte bota deras dumhet – tyvärr, får man säga. Men du ska heller inte ge dom makt att påverka dig. Du vet själv vad som är rätt och fel. Alla har vi gjort misstag ibland, men då får man be om ursäkt och försöka hitta ett sätt att komma över det som hänt.
Kan man då frälsa sig själv från allt ont? Nej, givetvis inte. Men du kan styra över vad som händer hos dig själv. Ta inte åt dig, låt inte dumheten påverka dig.
Och för övrigt tycker jag att bilden är riktigt bra. Du ser jättefin ut, en person man skulle vilja prata med och lära känna, om tillfälle gavs. Ditt leende är något avvaktande, som om du väntar på en respons, men man kan också tolka det som nyfikenhet: "vem är du?" Jag ser som sagt inget negativt. Det du skriver stämmer inte, helt enkelt. Det har jag bestämt, så det så! :-) (sagt med skämtsam ton, hoppas jag att du förstår?)
Ha en trevlig kväll - så gott det nu går med tanke på omständigheterna.

2014-08-26, 19:34:11     
Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Va är det som händer bland dina grannar? Vad har jag missat? Du är i alla fall inte värd att få någon skit kastad på dig på det där sättet.

Nu är jag hemma igen, men jag har inte riktigt kommit igång med livet här hemma. Blev totalt nere av att komma hem så det lär dröja innan jag är fit for fight igen.

Tänker på dig!

2014-08-28, 12:48:12      http://sessie.se



NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR