Fina Hjärtat


Tassade ned sent igår och tittade i mitt postfack och så blev jag som ett litet barn på julafton. Tror nästan inte att det finns någon som blir så glad över ett litet kort eller brev som jag! Sedan låg detta fina hjärtat i ett kuvert, tack rara dig.. om du gjorde min kväll. Så gulliga ni är, med era kommentarer och bara det att ni finns där ute. Många av er vet jag inte vilka ni är, men tusen tack. Ni får mig att orka kämpa vidare. Ni får mig att orka!
Dagen igår blev inte alls som jag tänkt mig eftersom solen strax förvandlades till regn och blåst. Det känns att hösten är nära nu, men då också min födelsedag. Blandade känslor kring den som vanligt och då är det skönt att ha en tvillingbror att dela den med. För det där med uppmärksamhet är verkligen inte alls min grej.
Får alltid ångest flera veckor i förväg och flera födelsedagar och jular, nyår och liknande har jag suttit ensam av olika själ. Bott långt ifrån, varit inlagd på sjukhus eller helt enkelt inte vågat av svårt personliga orsaker.
Vet ingenting om årets födelsedag, inte ens vilken veckodag det är, glömmer alltid bort det år ifrån år.
Det är jag och min lilla hjärna, liten som en ärta.
 
Natten har varit lång och sömnlös. Suttit ihopkrupen antingen vid datorn eller framför tv:n med någonting, vad som helst att lägga ögonen på. Halva stan är troligtvis nere på stan nu och trängs, stackarna får söka skydd när skyfallen växlar med sol. Modevisningar, matstånd ifrån olika länders smaker, höstmarknad, musik på stan, skördefest i Apladalen, tjejkväll, utomhusbio (kul om det regnar..), sedan är det väl en del för barnen och pubkvällar för de stora. Tror aldrig att jag varit nere något år, inte mer än lite på avstånd.
Totalt omöjligt att ta sig igenom stan under dess dagarna.
Någon gång skulle det ändå vara roligt att se modevisningen med någon. Kanske nästa år..?
 
Tidigare trodde jag att jag skulle svimma så trött och matt kände jag mig. Nästan illamående, hoppas verkligen inte jag kommit in i ännu en period med sömnlösa dygn. Inte nu då jag äntligen börjat få lite ordning på sömnen.
Hade lite panik i natt och det kändes nästan som om jag gått ned i vikt. Så satt länge, länge och tänkte för mig själv om jag skulle försöka mig på en näringsdryck eller inte, näringsdryck eller inte? Vidriga kalorier som får mig att svälla. Ångest till tusen och ingen att bolla tankar och känslor med.
Det var jag och mina ensamma väggar och vet ni vad jag VÅGADE!
JAG VÅGADE TILL SLUT! Fick inte i mig en hel, men ändå.. jag tog fram en näringsdryck.
 
Hur det känns just nu? Tycker att jag ser ut som en uppsvälld gris i ansiktet, så skönt för er att mitt ansikte är suddigt på fotot. Vill ju ert bästa.. måste skoja om det då och då. Dessa kalori-lureli..
Nu är det nästan helt tomt inne hos min fina grannes lägenhet. Väggarna ekar nästan ända in till mig. Det känns i hjärtat och gråten har fastnat i min hals. Vill inte se, vill inte förstå att hon aldrig kommer att le emot mig igen. Allra raraste Annalisa, jag SAKNAR DIG SÅ OERHÖRT MYCKET! Skulle behöva dig nu, speciellt nu då de andra är så elaka. Även om du inte skulle kunna säga så mycket, vet jag att du skulle förstå. Jag blundar, vänder bort blicken, drar för gardinerna för att slippa se dina nu kala, vita väggar. Rullstolen har de inte hämtat ännu. Den står ensam i ditt rum.
 



Karin

Vad dricker du för näringsdrycker?

Svar: Oj, jag har fått en hel del olika smaker och sorter så jag håller på att testa mig fram! Det är bland annat ... Fortimel Compact i smakerna skogsbär, persika-vanilj, svartvinbär-hallon, plommon-mango.. Fresubin protein-energy i smakerna smultron, choklad.. Resource komplett näring i smakerna jordgubb-hallon.. Resource Addera-plus i ananas-apelsin och Fortimel jucy med skogsbär!
*pust* Tror att jag fick med alla (fick tjuvtitta med att ta fram dom på bordet hihiii..)
Så jag har lite olika att välja på, bara komma ihåg vilka som passar mig bäst.
Enormt kämpigt :(
Lilla hjärtat

2014-08-22, 14:53:01     
Maja

Håller med dig om att man känner att hösten knackar på dörren...
Jättebra av dig att dricka näringsdrycken, du behöver den gumman!
Tack för allt stöd, hoppas verkligen på att få en kallelse nästa vecka så att jag får åka på bedömning första veckan i september.
Kram! <3

2014-08-22, 15:39:20      http://nolicedere.blogg.se
Karin

Låter riktigt gott men förstår att det är jobbigt. Var köper du dom?

Svar: Svårt att känna vad jag tycker om en del, men försöker känna efter... Jag har ju inte råd att köpa några själv och min läkare hörde aldrig av sig innan sommaren.. eller inte ännu heller för den delen. Fått alla i ett tungt paket på posten utav en bloggläsare <3
Lilla hjärtat

2014-08-22, 16:07:28     
Lina

Vad duktig du är som kämpar så! Kramar ❤️

Svar: tack finaste du är alldeles för gullig och tusen tack <3
Lilla hjärtat

2014-08-22, 19:34:30     
Catrine

du har en så fin blogg, och du är så inspirerande! vilket vackert hjärta :D ibland kommer de där sömnlösa nätterna, men du är en kämpe, fortsätt så <3 kramar

2014-08-23, 11:53:14      http://catrinelouise.blogg.se
Annika

Svarar på din kommentar här istället! :-)
Men ååååh, tack! Det värmer mitt hjärta och hihi, ja nu vet jag :-)
Ja, ångesten måste krossas riktigt hårt och rejält, oavsett hur jobbigt det är!
Jag trivs superbra i min lägenhet! SÅ stor skillnad mot förra, den var mycket (!!) mindre och på något sätt kändes det som om allt dåligt mående "satt i väggarna" där....
Att äta själv går i ärlighetens namn lite sådär. Jag äter, men har svårt att få i mig tillräckligt och näringsriktig mat, blir ofta t ex knäckebröd, nästan aldrig lagad mat osv - fast jag fått med mig från mina föräldrar så jag bara kan värma.. Så jag har ett stort hinder att ta mig förbi vad gäller det.
Ensamtid tycker jag är jättejobbigt. Har ju även träningstvång i bagaget - och det i kombination med för mycket ensamtid är ingen bra kombination. Har en hel del tider på psykiatrin i Lund under veckorna, så det strukturerar upp vardagen lite i alla fall :-)

Jag tycker du kämpar på så otroligt bra, fortsätt med det och ge inte upp!!!! Så otroligt bra att du drack av näringsdrycken!!!!!! Har också hunnit smaka mig igenom de flesta genom åren...choklad vinner för det mesta! Men jag måste säga att jag är lite nyfiken (i brist på bättre ord) på fresubin smultron, just den har jag av någon anledning aldrig fått.

Kram!!

2014-08-23, 13:56:32      http://saraannika.blogg.se
Cykel Styre

Hej!

Det här är första gången jag är inne på din blogg och jag måste erkänna att jag är alldeles omtumlad. Här sitter ett gjutet bokmärke! :-)
Du skriver jättebra och gör fantastiska illustrationer och foton. En sann konstnär, utan tvekan.
Det där smycket i form av ett hjärta var ju bara för mycket. Väldigt tjusigt, lite sinnligt i sin enkelhet och skönhet.
Det var tråkigt med din granne, hoppas att ni kan hålla kontakten i fortsättningen. Vissa vänner är för evigt, det spelar ingen roll att man inte hört av varandra på ett halvår, det liksom bara fortsätter som förut så fort man ringer eller hälsar på.
Det är ju frestande att ge dig några klämkäcka dunkar i ryggen, men jag ska försöka att inte vara så dum, eller vad man ska kalla det. Det är svårt för oss utomstående att till fullo förstå. Men jag hoppas verkligen att hösten blir bra för dig, att det blir en kurva uppåt i den friska luften och härliga färgerna som väntar oss. Hösten är min favorit efter våren, hösten känns som nystart då allt är möjligt. Och varför skulle inte allt vara möjligt? Det är "bara" att bestämma sig ... ;-)
Jag kommer tillbaka, var så säker. Jag har hittat en guldgruva i din blogg. Sen vill jag avslutningsvis säga att du har skrivit så fantastiskt fina saker hos Ida och Nathalie, det är underbart att se hur mycket du har att ge till andra. Väldigt fint av dig! Hoppas att du får en fin lördagskväll!

Svar: hej och välkommen får jag säga till dig nu då :D tack *fniss* Nja, konstnär vet jag då inte, men jag har alltid tyckt om det :) Kanske jag vågar mig på att ta emot beställningar igen, vilket skulle behövas då ekonomin och livet är på noll? Vågar jag?
Det fina hjärtat fick jag utav en alldeles underbar bloggläsare :) Så gulligt och omtänksamt så jag finner inte ord. Inte är du dum inte, har sett dina kommentarer lite här och där och nej, dum är du aldrig. Jag älskar nog sommaren mest med värme och sol så drömmen är att få resa bortom Sveriges gränser någon gång i livet, men alla årstider har sin charm ändå.. om det vore så lätt att "bara bestämma sig", speciellt då allt går emot mig. Min granne har tyvärr gått bort för alltid så henne får jag aldrig tillbaka, men tack ändå..
Du är så välkommen tillbaka och det är genom er som jag orkar vidare alls, med er hjälp och ert stöd. :)
Lilla hjärtat

2014-08-23, 18:41:37     
deniiise :)

Åh, vad du är söt vännen. Dina kommentarer får mig alltid att le en extra gång. Och nu, när jag är nervös som tusan, behövs det mer än någonsin. Vill bara att skolan ska dra igång nu så jag slipper denna ovissheten.. Hihi, otålig & kontrollerande tjej här!

Och vet du vad? Nu har jag koll på min nya adress! Skickar ett mejl till dig!

Kramar

2014-08-24, 08:46:33      http://flikkand.blogg.se
ellen

Teckningarna du målat är verkligen fantastiska! Du verkar vara en allt igenom snäll och omtänksam person, önskar bara att du kunde ge lika mycket kärlek till dig själv som du ger till andra...sedan känner jag igenom mig i det där med att fylla år, känns mest bara jobbigt...hoppas iaf att din födelsedag detta år blir fin och början på något nytt, bättre och friskare. Var rädd om dig! Styrkekramar <3

Svar: tack det gör mig glad :) .. *rodnar en aning* Ja, att ge kärlek till mig själv är inte någonting som är det minsta lätt.. Nu dröjer det liiite mer än två månade tills jag fyller år så hinner kanske fly fältet om jag får råd.
tack så rar du är <3
Kramar!
Lilla hjärtat

2014-08-24, 21:49:45      http://litetyrvader.blogg.se
sandra

Blir så ledsen när jag läst igenom de senaste inläggen. Vilka hemska människor du tvingas bo i samma hus med!! Jag hade själv superjobbiga grannar som ville jävlas med mig, men inte på det viset...svårt att veta hur man ska göra, men en polisanmälan är nog det som behövs. Jag själv kände att jag var tvungen att flytta då jag aldrig fick sova och blev sjuk gång på gång...Även psyket drabbas hårt av sådant!
Förstår att du bor i Vmo?! Det gör ju jag också, tänk vad världen är liten ändå.
Kramar på dig, du har en underbart fin blogg!

Svar: Ja, visst bor jag här i Vmo! Hur hittade du mig och roligt att vi råkar bo i samma stad :)Nu har jag flyttat ifrån de hemska grannarna, visserligen i samma hus.. men slipper ändå ifrån dom mer nu och jag trivs så bra. Andas lättare! Såklart att det tar på psyket att ständigt bli trakasserad, ledsen att även du varit ut för det. Är det bättre nu? Åh, så roligt att du tycker om min blogg. Alltid roligt att höra :)
Kram på dig <3
Lilla hjärtat

2014-09-22, 10:55:50     



NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR