Smått och gott.. litet och stort


10 saker jag tycker om
 
Att vakna med solen i ansiktet efter en natt med skön sömn (utan mardrömmar)
Att höra en sms-signal ifrån min mobil och läsa orden "jag tänker på dig och saknar dig finaste vännen"
Att mötas av en gosig kaninpuss på morgonen
Att ha en dag framför mig utan en massa krav ifrån mig själv över allt som jag måste göra
Att kunna få ro till att teckna och måla i flera timmar
Att någon gång kunna lägga undan alla de där tunga tankarna om att livet känns så ensamt
Att få göra någon glad genom en kram eller några små ord på ett papper
Att få sitta och skratta tills kinderna gör ont
Att tillbringa hela dagar ute under den allra varmaste sommarsolen
Att drömma mig bort till en annan verklighet
 

9 saker som jag tycker mindre om
 
När jag ligger och vrider mig igenom nätter utan att kunna somna av ångest
Människor som tycker att de är så mycket bättre än alla andra
Att det finns de som inte bryr sig om att det sårar att höra deras kommentarer om hur jag ser ut
Dagar då jag helst av allt vill försvinna ifrån mig själv
Att anorexian förstört så många år av mitt liv
Att frysa trots flera lager med kläder
Samtidigt som jag inte vågar sova med fönstret stängt av rädsla över att svälla upp i vikt
Ångestattacker
När tårarna inte vill sluta tränga fram även då jag står nära personer som jag inte ens känner
 

8 saker som jag vill göra i framtiden
 
Flytta till en annan lägenhet och inreda den precis som jag vill ifrån topp till tå
Tillbringa varje minut av sommarens dagar vid havet
Resa med allra bästa vännen till platser som jag nu drömmer om
Träffa den största kärleken
Ägna timmar åt färger, penslar, blyertspennor och ritpapper, dag som natt
Kunna skratta anorexian i ansiktet och säga att "jag vann över dig!"
Skriva klart på min diktbok
Måla nya tavlor att fylla väggarna med
 
 
7 sätt att vinna mitt hjärta på
 
Älska mig för den jag är och påminn mig om det ofta
Krama mig ofta
Var alltid ärlig
Skratta tillsammans med mig
Visa att du är intresserad av att veta vem jag är innerst inne
Lämna mig aldrig ensam då jag behöver dig som mest
Våga visa dina drömmar för mig så vi kan dela dem tillsammans
 

6 saker som jag ofta funderar på
 
Framtiden
Min anorexia
Meningen med livet
Saker som jag vill göra men ofta hindras av på grund av just anorexian
Om det kanske vore lättast ifall jag inte fanns
Ensamhet
 
 

5 saker som jag är rädd för
 
Att aldrig kunna bli frisk ifrån anorexian
Att alltid vara ensam
Döden
Livet
Mina tyngsta tankar
 
4 ord som beskriver mig
Fundersam
Blyg
Kreativ
Snäll
 

3 saker som jag längtar efter
 
Friskhet
Sommarvärme
Vänner
 
 
 
 
 
2 favoritsaker
 
Mina blyertspennor
Kameran
 
1 sak som du kanske inte visste om mig
 
Att en av mina allra bästa dagar tillbringade jag på en hästrygg tills jag bokstavligen trillade ihop av trötthet
 
 
 



Daniella 🌙

Hur får du bilderna så där fina i kanterns?

Svar: Redigera dem :) Roligt att du tycker om dem <3
Lilla hjärtat

2013-10-01, 01:39:41      http://vapenbroder.blogg.se/



NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR