Under täcken av stål

 
Vinterkalla händer under täcken av stål
tomma känslor mellan två små ben
och
en flicka som vägrar le
 
för det gör så jävla ont
 
utanför fönstret fladdrar någonting som kallas liv förbi
men man måste ha en biljett för att få följa med
och
de tog slut för länge sedan
 
sanningen är väl att någon rev sönder hennes
 
alla väggar runt omkring har ögon
men ingen har modet att se
och
om inget ses så sker ingenting
 
har någon någonsin gått på det där
 
vinterkakalla händer under täcken av stål
tomma känslor mellan två små ben
och
en flicka som vägrar le
 
för hon är död



Carro - trebarns mamman på Gran Canaria!

Det gör ont i mig att läsa :(

'men ingen har modet att se
och
om inget ses så sker ingenting'

Det stämmer så väl in, varför är människan så?
Mitt ex misshandlade mig och trots blåmärken & bulor (& främlingar som såg) var det aldrig någon som (vågade?) reagerade eller frågade..
Det är långt ifrån vad du gått igenom dock, känns nästan dumt att ens jämföra men jag ville mer komma fram till att även om tecknen finns och är uppenbara så vågar folk inte se :/

Svar: ..hur många kramar som helst till dig!Skriver till dig mera privat <3
Lilla hjärtat

2013-05-31, 16:37:54      http://carrosungar.blogg.se



NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR