Jag har tappat mina egna färger

 
Stjärnorna på min hud har slocknat
de dog av kylan som är min omgivning
min röst brister varje gång
jag försöker sjunga visor om frihet
 
mitt budskap kommer aldrig att nå fram
för jag har glömt alla världens språk
och ni har glömt bort att lyssna
tystnaden runt mig alldeles för livsfarligt djup
i ensamma eftermiddagar
har mina färger mattats av
bara gråhet finns kvar
 
när man inte färgläggs av andras
framviskande tankar
flyter mitt hjärta ur sina egna konturer
jag har tappat all konsistens
i en färglös flod av regnbågsljus
 
så var vänlig och stör mig inte
för jag är väldigt upptagen med att överleva
bland alla slocknande stjärnor
i din hand



Sussie

Förstår att du känner dig osynlig, men du syns och vi saknar dig när du inte orkar med tekniken. Liljekonvaljer är så fina och luktar så underbart...kramar

Svar: tack så gullig du är! Kram <3
Lilla hjärtat

2013-05-30, 09:28:43     



NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR