Vad spelar det för roll hjärtat?

 
Det är vinter nu hjärtat
snön har kommit
och  vad spelar det för roll
om jag tappat bort ett par vantar
ett busskort eller en kamera
det gör ju inte ens hälften så ont
som att tappa bort
sig själv
 
jag skulle mer än gärna berätta för dig
om allt jag någonsin vetat
bara jag visste
att du säkert skulle förstå
men jag tvivlar på
just det
 
för det är komplicerat hjärtat
men ändå så simpelt
 
jag kan berätta för dig om fallhöjder
om ångest, tårar, hat och saknad
jag kan berätta om skyhöga höjder av lycka
om sterila väggar och sömnlösa nätter
 
men ärligt nu lilla hjärtat du vet lika väl som jag
att du redan upplevt allt det där
för det är vinter nu
och snön har kommit
men det är inte okej för dig
att bara sluta
slå
 






NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR