Lilla lilla hjärtat

 
Hej lilla Hjärtat..
 
Vilka finaögon du har! Kluriga, busiga, roliga, snälla, charmiga, blågröna ögon du har. Fulla av flitter.
Och du håller ihop läparna så lustigt hårt.Jag kan se dina gulliga smilgropar. är du ens medveten om att
de finns. Läpparna börjar nästan att fnissa när du försöker dölja en tand som trillat ut.
Solen har blekt ditt hår ser jag och gett dig små härliga fräknar på näsan.
Om mina armar bara kunde sträcka sig ut emot dig och spola tiden tillbaka dessa år.
Jag skulle ha kramat om dig för evigt. Nu när jag vet vad du gick omkring och bar på.
Lilla lilla älskade hjärta.
 
Varför sa du ingenting til mig. Jag skulla alltid tagit mig tid till att lyssna. Det spelar ingen roll hur mycket du ville
skrika. För att få mig att gå därifrån. Minns du inte att jag aldrig lämnade dig. Inte på riktigt.
Jag fanns med dig i garderoben. Om du bara kunde talat om varför.. Jag vet ju först nu vad du går igenom idag.
Det är nog ett litet mirakel att jag kan tala med dig såhär nu. Att du sitter där ihopkrupen på en stol.
Och det enda som skiljer oss åt är en armlängds avstånd. Eller mindre än så ifall vi räknar dina.
Du är inte ens sju år och inne i ditt största helvete redan sedan lång tid tillbaka. Det måste vara ett under
att du kan ha så mycket humor och glitter i ögonen.
Inget mindre än ett mirakel och om jag kunde skulle jag tala om hur stark du är! Förstår du hur fantastisk du är?
Vet du hur stark, smart och fin du är?
 
Dina vuxna omkring dig mår inte bra. De är trasiga och dricker för mycket. Men jag vet att det inte är en ursäkt.
Jag undrar om du vet om att du är ett litet barn. En liten tjej med alldeles för mycket att bära på.
Det är helt okej att gråta, jag kan se hur det glimrar til i ögonvrån just nu. Det är helt okej att skrika sådär
högt som bara du kanoch det skär igenom rummn. Jag skräms inte iväg, för nu lämnar jag dig aldrig igen.
Det är inte ditt fel. Även om du försöker rita teckningar till alla runtomkring. Så är det inte alls ditt ansvar
att du får ont i magen vid helt fel tidpunkter. Du måste förstå det.
 
Du har redan gjort mig gladare än någonsin genom att finnas kvar här idag. Jag vet att du vill säga så
mycket mycket mer. En dag kommer du att förstå, att det aldrig har varit ditt fel.
 
Seså, kom hit så at jag får ge dig en kram. Du lilla
Lilla hjärta.
 
 






NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR