Jag finns bakom era ögonlock

 
Jag har blivit en av de svåra
en av dem ni blundar för
och vänder ryggen emot
för att det är så mycket lättare så
 
jag är en av dem ni inte väntar på
en som måste springa ikapp
alltid två steg efter
eller två steg före bara för att
slippa möta era blickar
rakt igenom min själ
 
jag är en av dem som bråkar
slåss för sin plats
med knytnävsslag och låtsaskraft
tills orken och viljan och
luften tar slut
 
jag är en av dem som stannar
på andra sidan tröskeln
när ni stänger era dörrar
och berättar sagor för varandra
såna sagor med lyckliga slut
utan mig
 
och det är nog bäst såhär
det är nog lättast så
för jag är en av dem
med röster som tystnat
en av dem med blickar som
slutat le
 
och vi
är mycket svårare
att möta
än att sudda ut och
glömma bort
 
men jag är en av dem som längtar
tills någon vågar se
att jag finns där bakom era
ögonlock






NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR