Jag är din granne

 
Du granne, jag vill säga dig något.. Hörde du skriken i natt, någon tjöt. Liten och ensam.
-Äh, det var bara en katt, svarade min granne och jag är den sanna människan. Ha ha..
 
Hörde du skrattet inatt, otäckt och hårt. Någon blev nedstucken, så hemsk..
-Det var bara en hora i hatt, inte värre.
-Hon fick det hon skulle, de drack henne blodig. Häftigt. Ha ha..
 
Det är mig de skrattar åt.
Jag har aldrig bjudit ut mig själv. Sväljer min gråt och stänger av känslor.
Mina grannar stänger sina dörrar och låser om sig.
-Akta er, det kan ju hända att ni skulle råka höra!
 
Jag är ingen hora, nej våldtagen. De kissade på mig, jag har ont i magen!
Alla undrar vad som hänt. Några önskar det vore ett skämt och de som vet
behåller sin hemlighet.
 
-Du granne, jag vill säga dig något.. jag är värd mer än du.
Det fanns ett skrik i natt, jag hörde det.
Varför ska vi förklara bort det vi ser.. och samvetet. Vem är jag?
 
Vad betyder jag för dig.
Vad jag än gör är jag mig..
-Du granne, ville du något?
 
Barn gör inte motstånd då de våldtas och berövas livet.
Tiger för att hållas vid liv, tills det tar slut.. men det
 
 tar aldrig slut.
 
Jag håller andan.
 
 
 






NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR