Hur många kalorier innehåller natten

 
Letar efter flickan med det trasiga leendet.
Vem vill andas drömmar som spricker? Jag vet inte hur jag ska ta mig vidare. Undviker att titta vad
klockan visar längst ned i högra hörnet. Visst skulle det vara skönt att sova bort tid och rum, men
ångesten är för stor. Det spelar ingen roll att jag inte ätit. Jag är ärligt talat helt övertygad om att jag
ska gå upp flera kilon under natten. Då är jag hellre vaken än att vakna upp Uppsvälld!
 
Jag är inte knäpp. Jag förstår att det inte går. Kroppen kan inte svälla och bli fet när jag inte äter, men
ändå går inte förnuftet ihop med känslorna. Det finns ingenting värre än att vakna med äckelkänslor
som får mig att vilja slita hela kroppen i stycken! De känslorna skrämmer mig......
Så mycket som rör sig i mina tankar, ja mer än vad någon annan anar. När lakarna står där med sina
uggleögon och synar mig rakt uppifrån och ned. Rakt igenom.
 
Då är det som om orden rinner av mig och faller till golvet.
Kanske är jag för hal för att fånga?
Om jag bara.. om jag bara..
Lyssnar på musik. Maroon 5 snurrar varv efter varv.
 






NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR