Här kan ingen få tag på mig

 
Mitt rum. Mina fyra väggar och några till. Det är här som jag kan få gömma mig under mina kuddar, dämpa
ångestskrik och inte bry mig ett dugg ifall någon hör. För detta är mitt rum med fyra väggar och några till.
Här kan jag låta mina tårar falla nedför kinderna. Lämna smala ränder ifrån känslorna inuti.
Jag behöver inte bry mig om att kudden blir blöt, jag kan alltid vända den andra sidan uppåt. Och jag vet att
det inte finns någon möjlighet att någon kan veta. Hur jag kämpar för att inte slåss med mig själv.
Slåss emot mig själv och förlorar.
Här inne hos mig bakom fyra väggar och några till skriker jag mig hes och vandrar fram och tillbaka
runt bordet. Förtvivlat ensam. Här är jag trygg. Här kan jag vara den jag vill eller inte vill, även om jag inte alls
vet vem jag borde vara. Egentligen.
Alla andras krav om hur allting "borde vara" kan jag riva sönder för att försöka skapa mig egna regler.
Eller strunta i allting om hur det borde eller inte borde vara.
I mitt rum bakom fyra väggar och några till ska jag nog lyckas hitta mig själv igen. Fast kanske inte så ensam.
Kanske vill du följa med mig. Om jag öppnar min dörr sådär lite lagom på glänt. Precis lagom för att du ska
kunna ta dig in. Utan skorna. För här inne hos mig vill jag ha lugn och ro. Även om det skulle vara skönt att
ruffsa till livet lite lagom. När jag är ensam och ingen behöver bry sig om kuddar som far omkring.
Blöta av tårarna. Jag kan alltid låtsas att det är regnet som har nått in genom mitt öppna fönstre.
Skulle du tro på det eller syns verkligheten i min spegelbild.
Jag vill bygga en mur. Högre än molnen och mycket högre än vad du kan ana. Där bakom kan jag få
vara precis som jag vill. Där kan jag få stanna tills verkligheten inte är lika hård som nu.
Tills det inte gör lika ont..
Mitt rum. Mina fyra väggar och några till. Jag ska nog lära mig att klara mig. Någon gång. Kanske.
För vet du, det är vad jag önskar allra mest. Om du vill följa med?
 






NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR