Förlåt för att jag förstörde din tröja

 
Om du bara hade kommit hem igen
efter den där dagen då du
stängde dörren, cyklade iväg
på din röda cykel med solen
över ditt fräkniga ansikte
och sa "ibland är du så
barnslig lillstrumpa"
 
då skulle jag ha visat dig
de där självlysande stjärnorna
som jag klistrade fast i taket
på ditt rum för att få dig att sluta
drömma om ett mörker som lurar
och då skulle du inte längre
vara arg på mig för att jag
förstört din tröja och då skulle
vi ha byggt en koja under
ditt skrivbord och där hade vi
viskat hemliga ord till varandra
 
och om jag bara hade vetat
att det var sista gången som jag
såg dig på din röda cykel med
solen över ditt fräkniga ansikte
skulle jag ha sagt "förlåt för
att jag förstörde din tröja"
och allt det där andra som
jag aldrig fick sagt
 






NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR