Du använder inte skärp längre

 
Din hy var så blek senast vi sågs
dina armar var lika smala som mitt långfinger
dina kinder fanns inte längre
och där dina vackra ögon suttit
fanns bara två mörka hål kvar
 
jag saknar bara den du var innan du försvann
där bland vågar och måttband
 
jag vill skära upp din kropp
och visa dig hur lite fett det finns där i
hur liten du verkligen är
jag vill skära upp min kropp och ge dig
allt som du behöver
 
för jag vill ge dig mitt hjärta
 
det är inte längre du som står
framför mig
det är bara halva du
ditt hjärta
men kroppen din glömde du vid matbordet
för länge sedan
 
jag saknar bara den du var innan du försvann
där bakom vågar och måttband
 
vi andas samma luft
men du har för länge sedan börjat sila bort
allt fett du andas in
och du har slutat använda skärp
för att hålla byxorna uppe
nu duger det med armbandet du fick
när du fyllde 6 år
 
jag saknar bara den du var innan du försvann
där bland vågar och måttband






NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR