Vill du följa mig på vägen hem?

 
Likt fjärilens sköra vingar
har mitt liv brustit
och på gränsen till andra sidan
har jag viskat för mig själv
 
-vart är vägen hem?
 
jag var flickan i snökulan
utan chans att ta sig ut
en legofigur
utan sidan soldater
 
jag hade inte två vita hästar
inget skyddande skal
bara mina brustna vingar
 
ett tomt inre
 
idag har jag mina vingar
för ett ögonblick
intill mina skuldror
och jag kan försiktigt säga
 
-det finns så många dagar
jag brister
men just nu kan jag i alla fall
ha viljan att hitta vägen hem
 
likt fjärilens sköra vingar
har mitt liv brustit
och på gränsen till andra sidan
har jag viskat
 
-vill du följa mig på vägen?



elin

sv: vad söt du är tjejen, blir så glad!
kram

Svar: Du som är söt :)Kram!
Lilla hjärtat

2013-06-03, 18:31:54      http://sssmiley.se



NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR