När du tittar på mig så försöker jag att le


Äntligen har jag fått ordning på ljusslingan i korridoren. Hur många sladdar i ett enda trassel, men nu är det klart. De bad mig att klä granen nere också. Kulorna har legat i mitt förråd så det har blivit min lott i livet att klä granen. Kanske jag klär en egen gran snart.. tomtenissar börjar smyga fram och när jag börjat så är det skönt att få det färdigt. Annars idag cyklade jag ut en runda. Visst stod jag länge och tvekade. Ut eller inte?
Om jag skulle stannat inne vet jag att ångesten hade vridit mig i plågor, men den har funnits där hela tiden i alla fall. Svalt gråten, eller försökt, tills jag kom på mig själv med att sitta på golvet och stortjuta. Ingen ide att ens försöka torka bort spåren på mina kinder. Känslan av salt på huden.
Jag vill inte gråta. Det känns som om jag aldrig kommer att kunna sluta då. Vilket fall som helst, när jag kom hem igen mådde jag tusen gånger sämre än vad jag gjorde tidigare.
Känner hur livet rinner ifrån mig och jag har inte kraften att sätta stopp på nedfarten.
Träffade min grannes hemtjänst. Pratade en liten stund. Hon påpekade hur mycket jag gått ned i vikt igen.
"usch så jobbigt för dig gumman!"
 
Jag skulle kunnat prata med henne länge. Hade verkligen behövt det, men vet att hon inte hade tid och jag ville inte ta utav hennes tid. Mamma kan jag inte nämna hur jag mår. Oron lyser redan i hennes ögon och jag vet att
Hon faller isär om jag säger någonting. Går sönder.
 
MAMMA JAG VILL SÄGA ATT JAG BEHÖVER FÅ GRÅTA UT I DIN FAMN!
Måste vara stark, försöka visa mig lite stark tills du har gått och gråten blir min vätska. Hjälp! Orkar inte!
Julen.. stress, stress, stress.. Måste sätta fart för att få saker och ting klara, även om jag inte hinner med allt. Om jag kunde få lite sömn så skulle tiden vara lättare att hantera. Och minnet.. minimalt litet.
 






NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR