Kurragömma med livet

 
Vad springer du emot under sömnlösa nätter
framtiden är oväsentlig, allting är nu
 
det hjälper inte att gömma sig under toaletten
tårarna hittar dig alltid ändå
tvingar dig att  sluta ögonen i kramp
ett gift i kroppen
 
har du någonsin försökt skölja kroppen ren
i en storm av känslor
man blir aldrig ren
 
jag snubblar alltid när jag springer
i min säng under natten
i min dröm
som inte slutar när jag slår upp ögonen
mina händer ömmar efter varje natts utrymningsförsök
 
genomskinliga ögonlock som blöder
vid varje evighetslång blinkning
 
jag trippar på tå
för att undvika känslorna
leker kurragömma med minnena
jag räknar så långt jag kan
 
en omväg förbi dina händer inatt
ett brännmärke på min hals
ett överflödigt minne
 
har du någonsin ätits upp inifrån
på en enda sekund finns du inte
slutar existera
i samma stund som du ger efter
och blir verkligare för någon annan
 
när slutar man älska sig själv
och älska de stunder man inte finns istället
en maskrosprinsessas tårar
kommer alltid fortsätta finna henne
kom fram ifrån ditt gömställe
 






NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR