Fridlysta stjärnorna i taket

 
och du plockade ned alla fridlysta stjärnor ifrån taket
jag hatade dig för det
du visste hur mycket jag älskade att se på dem
se, men inte röra
 
och jag visste precis vad det var jag ville ha
(men jag var alldeles för feg för att be om det)
jag avgudade dig
(kan jag kalla dig min gud då?)
 
jag vet att det var dina ord
(men vi kan väl låtsas att dom var mina?)
även om dom klär dig bättre än mig
 
och du plockade ned alla fridlysta stjärnor ifrån taket
jag hatade dig för det
tills du lade dem i min hand
(kan jag kalla dig min gud då?)
 
kan du inte bara älska mig tillbaka
precis så där som vänner gör
(så som bara du kan)



mh

! Jo, min älskade Vän M... tänker på dig och följer dig (när jag orkar.. min energi är sämre än förr), försöker också... att förstå... och lära mig att lyssna. Vill bli din Vän... hållbart--- Ser det som en uppgift, även om det skulle varit lättare att... inte försöka... (jag vågar) Om jag inte försöker eller tar risken, är det säkert lättare - men, jo, jag Vill... så gärna att Du ska få omslutas av verklig omtanke... just som du skriver få ett Älskande tillbaka.. utan att behöva prestera något. M.
Ändå, har just Du så fantastiskt mycket att ge... Du är unik och så Viktig... dina så betydelsefulla ord... dina fina skisser... målar och skapar... kunde du pröva att se imorgon dag som en annan möjlighet, en liten? ...precis som ljustrimmman som du sett...
ditt leende skulle lyfta mig
Jag finns här, men alla svagheter och brister... och med en stor rädsla för så mycket i livet. Tack för att du ringde mig idag. Skriv eller ring eller bara ge mig en kram... i tanken
/mh 130407 vid 22-tiden


Svar: tack vännen!Jag vet att det blev lite fel idag och det beror på att jag är väldigt.. ömtålig. Speciellt när jag mår så fruktansvärt dåligt. Tar ett ögonblick i taget, det är vad jag kan just nu, men jag kämpar på. Det är svårt.
kram
Lilla hjärtat

2013-04-07, 22:31:15     



NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR