Det är nog tankarna som väger tyngst




Det gör ont att inse hur mycket som blivit förlorat under alla dessa år utav kamp emot mig själv
och anorexin. Nu står vi på samma sida och slåss emot världen och jag vill ingenting hellre än att
få slå ihjäl anorexin, men jag har inte kraften. Ständigt faller jag baklänges och denna oro och ångest
som sliter i mig, gör mig tokig.
 
JAG VILL GRÅTA TILLS GRÅTEN TAR SLUT!
 
Oro och ångest trots att magen ännu är tom och inte känns det som om jag ska klara av att få i mig
någonting heller. Varför måste det vara så svårt att äta!?
Varför är jag så rädd, livrädd för minsta lilla ätbart? Snälla ta mig härifrån.
 
Snart är det tvillingbrors äldsta sons 5-årskalas och då vill jag känna mig lite fri. Bara för en dag.
Då vill jag springa omkring med min kamera och jaga en liten underbar kille på sin nya cykel.
Förra året tyckte han att:
"Jag har ju redan en cykel".. tror att lillebror kommer att ha betydligt mer fart i sig på det planet.
Det gör ont i mig när jag inser hur mycket jag skulle vilja vara med dem, men som orken inte
räcker till. Det är inte rättvist. Neeeej! Har jag inte kämpat tillräckligt länge nu?
 
..ett helt liv.
Vägen är ännu oändligt lång att gå. Kommer jag att klara det?
All tid går till att slåss med mina känslor och tankar. Dumma tankar och de växer sig allt tätare.
Nu har jag även missat att kontakta min läkare innan hennes semester, nu kommer alla tankarna.
Ingen att ventilera dem med, ingen att få hjälp utav till att reda ut vad som är jag och vad som
är anorexin. Vart tog den lilla lilla flickan vägen som bara ville älska sig själv?
Kanske jag ska försöka läsa boken "Sluta svälta" igen, göra ännu ett nytt försök. Om jag minns.
Faktum är att mitt minne är som en liten myras. Litet, kort och försvinner lika snabbt som det
dyker upp och bär mycket tyngre börda än sin egen kropp tål.
 
Jag vet att det beror på långvarig svält och näringsbrist, det är frustrerande att alltid glömma allting!
Ändå.................................. jag kommer inte härifrån.






NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR