Jag står inte i dina skor


 Det är som en diagnos
hur du sätter ord på vad jag gör
små hål i mitt hjärta
och det jag inte säger förklarar mer än mina ord
 
vi trängs inom samma radie fast jag står
 lite längre bort och du står upp, slår tillbaka
jag kanske inte riktigt orkar
något slags löfte spricker
 det velar i nerverna
 
det heter så mycket numera
ångesten
smärtan
 
när ränderna går ur och målar in mig i en ruta
jag har inte mod nog att förklara
på det här språket
i flera mil har jag vänt mig om
och du kanske förstår
men du vet inte
 känslan
 
för du har den inte
den har jag
 
och bara för att jag gör precis som du gjort
så känner jag inte som dig
jag mår inte som dig
och jag använder inte
 din syn
 
jag tolkar världen objektivt
placerar livet i olika fack
du lyckades tränga undan helvetet i tid
men jag står inte i dina skor
jag står i mina
 
och jag har inte
växt ur dom än
 






NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR