... det är bara jag

 
 
Om att orka
om att orka ta sig upp från platsen
jag inte vill namnge
inte värd
om att försöka
eller åtminstone låtsas kämpa
för min egen skull
om att krampa
om att känna sig avlägsen
bortifrån någonstans
här, halvt medveten
att låna krafter
på övertid
att inte få höra
om att tro på människor
förstå och ta in
bara låtsas leva
hålla öppna dörrar
stänga mig själv inne
slå in andetag i papper
slå ut känslor
bara ge
lossna ifrån tryggheten
fastna i någons händer
ostadig
otillräcklig
bara sådär
helt uppgiven
helt orimlig
infångad
och genomskinlig
fast
fängslad
sökande
letar efter spår
lever utan att andas
på riktigt
känner kaos
känner mig hittad
som en fångst
förlorad
rädd
bara inte hel
inte än
 
allting som ingenting någonsin kunnat göra åt allt
men jag ger inte upp
 
 
 






NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR