Jag är värd mer än så


Jag släpper taget nu. Orkar inte bry mig även om det gör otroligt ont, men jag tänker inte låta personer trycka ner mig längre. Tänker inte låta det fortsätta. För vet ni vad..?
Jag är värd mer än så!
 
Nu sätter säkert många kaffet i halsen så att säga. Att jag, lilla jag, skulle höja rösten och säga att det räcker nu.
Det har tagit lång tid för mig att komma hit där jag är nu. Många tankar och många tysta ord ifrån er.
Jag kan inte låta bli att undra om ni förstår att tysta ord sårar precis lika mycket, om inte mer än de som blir sagda. Jag vet att jag inte har gjort någonting fel. Snarare tvärtom och det vet fler än jag.
Min kamp är minst lika mycket värd som någon annans. Jag säger inte att jag är bättre, men jag är inte ett dugg sämre. Så många har varit inne i anorexins spår, tyvärr. Ändå är det som om jag inte är värd det allra minsta eller rättare sagt att min kamp inte skulle vara tillräcklig. Nej, jag får ju ingen hjälp. Inte ens samtalskontakt på grund av att min vikt skulle vara "farligt låg". Ändå så kämpar jag varenda sekund och under en lång tid så har jag varit långt nere och gråtit mig igenom alla dagarna. Det är många saker som ligger bakom, till slut så tippar det över och jag har känt mig totalt värdelös och oviktig.
 
Den biten släpper jag nu. Jag släpper taget för min kamp, den ni inte ser, är lika betydelsefull som andras.
Jag är värd mer än så!
Nu är inte detta riktat till någon som skrivit kommentarer här eller på annat sätt kontaktat mig.
För ni är guld värda!
Jag har äntligen börjat tro och inse att jag är värd mer.
Troligtvis så kommer saknaden att gripa tag i mig tusen gånger om. Den finns kvar och den känns, men den ska inte längre få hindra mig att tro på mig själv och min kamp.



Nathalie

Jag tycker det är hemskt, eller nej, det ordet hjälper inte ens, fruktansvärt, galet, att du totalt hamnat mellan stolarna. Jag förstår inte att du inte får någon hjälp!! Det är så ledsamt att läsa om hur du mår, att du inte får någon hjälp för att din vikt är farligt låg. Är inte DET en jäkla stor anledning till att få hjälp? Nu ska jag inte skriva att någon sjukdom är värre än en annan, men jo.. Anorexi leder till döden om den inte behandlas. Jag förstår inte varför ingen gör någonting!! :(
Och precis som du själv skriver, du är värd mer! Du är värd så jävla mycket mer!!
Kram <3

Svar: Tack <3 Det har verkligen tagit mig lång tid att ens ta de orden i min mun att jag är värd mer än så! Tar emot att ens skriva det nu i stunden, sitter och skakar. Förstår inte alls hur de tänker eller om de inte tänker alls. Tröttnar på at skrika efter hjälp hela tiden och inte skulle de neka någon hjälp om det vore cancer och personen vore totalt utmärglad. ja, du förstår säkert mina tankebanor. Sjukhuset säger att jag är "farligt underviktig" ...vilket jag själv inte alls kan se eller förstå, men det är en annan kamp, på vårdcentralen så klarar de inte av min "svåra och tunga bakgrund". De skulle höra av sig igen, men inte hört mer. Allt de gör är att skriva ut recept via telefonen.
Du är värd så mycket mer också!
KRAMAR om DIG <3
Lilla hjärtat

2015-06-20, 20:19:55      http://nouw.se/naatly
Caroline - Mammalivet på Gran Canaria

Ja, så länge sen!
Hur är det?! Du är saknad ska du veta!
Det är absolut ingen stress, ta den tid du behöver! <3
Jag vet, måste ta mig tiden att uppdatera headern haha..
Hoppas du hade en mysig midsommar! Pussar & kramar!

Svar: Gulle dig jag saknar dig så mycket att du kan inte ana. Lilltösen är så lik Adrian! Liten minikopia :)
Jag känner ingen stress utan det är någonting som jag vill göra <3
Det är aningen kaotiskt och smärtsamt på så många olika sätt och orsaker, både kring mig, men även andra. Ska berätta mer vid tillfälle. Undrar om du varit ute på tidig morgonpromenad eller om ni fått en mysig söndagsmorgon. Tänker ofta på dig.
Hihi.. ja, det ska bli roligt att se när förändringen kommit fram. Hade ni någon majstång för att få grannarna att undra vad det är som pågår? :)
Pussar & Kramar
Lilla hjärtat

2015-06-20, 23:30:26      http://carrosungar.vimedbarn.se
ISA

blir så JÄVLA glad om du insett detta nu! ge aldrig aldrig upp! lova? Du är ju värd minst lika mycket som alla andra, du är minst lika bra. Låt aldrig någon, eller några tankar, intala dig något annat! <3

Svar: Oj, rodnar lite nu ju :)Ja, jag loooovar. Tänker inte låta någon trampa på mig igen. Sedan göra allt jag kan för att även sparka undan tankarna.. okej, jag är värd mer än så.
Jo, jag är värd mer än så!
Tack rara dig.
Många kramar <3
Lilla hjärtat

2015-06-20, 23:31:41      http://isabyl.devote.se
Bloggande 4barnsmamma

Heee hej kära du!
Så skit kul att du tog dig tiden att kommentera så fint i min blogg! Jag blir jätte glad ska du veta, lever på det i mååånga dagar:) TACK!

Jag ser att du är jätte duktig på att rita! Så himla fantastiskt! Själv kan jag inte ens skriva mitt namn särskilt fint..:) Men du är ju helgrym!

Jag ser också att du kämpar mot något alldeles hemskt som jag inte tror att jag ens kan föreställa mig.

Jag vill gärna skicka en kram till dig. Och säga att du verkar vara en fighter! Bara fortsätt hoppas och tro. Fortsätt VILJA!

Jag kommer fortsätta kika in här och "titta till dig", hihi!
Hoppas det är ok?

Stor kram♥


Svar: Hej eller godmorgon till dig! Skiner solen hos dig också? Såklart att jag var tvungen att lämna en kommentar till dig, eller rättare sagt jag kände att jag ville det. När jag får äran och glädjen så ville jag att du skulle veta det hihiiii..
Du är så välkommen att "titta till mig" :)
Tack *rodnar* så glad jag blir att du tycker om det jag tecknat ihop. Fått en liten kärlek till ugglor på senaste tiden. Vet inte varför, men de är charmiga på något sätt. Så tack igen fina dig!
Ja, det är kämpigt och har varit kämpigt i hela livet nära på.... men

JAG GER INTE UPP! :)
Önskar dig en fin söndag och Många Kramar till dig kommer här *swisch*
......tog du dom? <3
Lilla hjärtat

2015-06-21, 06:17:57      http://www.treungar.blogspot.se
Mia

Du är värd ALLT bra och mycket mer <3 < 3 <3
Kramar Mia

Svar: Tack finaste vännen <3 Hoppas att du får en fin dag.. jag tänker på dig.
Kramar
Lilla hjärtat

2015-06-21, 09:07:58     
elin

Du är värd mest av allt i hela världen. Kämpa

Svar: Dina ord betyder så mycket. Precis vad jag behövde få höra :)Jag kämpar. Kram fina <3
Lilla hjärtat

2015-07-09, 20:19:33      http://nouw.com/eln
Anonym

Jag förstår inte varför du inte gör en självanmälan till en ätstörningsklinik som Capio, scä eller mando. Eller på något sätt skriker hjälp. Jag tror inte att du vill bli frisk. Du är så rädd. Just nu är du för rädd för att bli frisk. Då kan ingen göra något du måste VILJA till 100% och det är nog där skon klämmer. Hoppas att du gör något innan det är för sent. Du är värd så mycket mer. Men allt ligger faktiskt hos dig.

Svar: JAG HAR SKRIKIT I FLERA ÅR NU! Känner mig så värdelös att jag uppriktigt gråter över orden. Jag ska ta min historia, om jag vågar lägga upp den.. för att du och andra.. speciellt anonyma eller ska jag svara med IP nummer i ett inlägg. Snälla skriv ett namn. Jag har redan sagt det flera gånger om att jag har inte råd att söka Capio, mando eller SCÄ. och jo, jag vet precis hur det är att vara inlagd och kämpa för att gå upp i vikt. jag har varit inlagd på olika anorexienheter, men även vuxenpsyk, medicin och hela karusellen. att sitta ensam och kämpa utan ekonomiska möjligheter att kunna leva ett liv är långt ifrån lätt och nej, jag har ingen som kan hjälpa mig och betala för mig.Du skriver att allt ligger hos mig. Jag vet det, men jag behöver hjälp.Nu känner jag mig mest värdelös och ensam. JA, JAG ÄR RÄDD!Därför att jag precis vet hur det är att kämpa på det sätt du talar om. Jag har varit där!JAG VILL BLI FRISK! kram
Lilla hjärtat

2015-08-08, 22:35:11     



NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR