Händerna i luften och jag andas


Hej hopp här svänger det fort!
Vaknade med sprängande värk i nacken, tinningarna och ena ögat. Satt och slog mig själv med händerna för att lägga fokus på den smärtan istället. Fungerade lite sådär så tog fram min nedfrysta vattenflaska. En isklump och bokstavligt försökte frysa ner hjärnan, slog och slog. Hellre den smärtan. Efter ett tag minskade det och jag kunde röra mig lite mer.
Hade ju namnsdag igår och en gullig vän hjälpte mig så jag kunde få jordgubbar! Så söt du är :)
Fick ångest redan innan. Det är jordgubbar och det är gott så dumma ångest försvinn!
Åt några innan jag cyklade ut en runda, men nu börjar jag spåra ur lite.
Hade jordgubbar kvar och efter lite tankar om jag är värd dom (sjukt jag vet..) fick jag i mig några. Blev rastlös till tusen. Skulle jag ta mig ut. Visa mig? Har extremt svårt att se mig själv så det är träning bara att tvätta händerna och speglar är inte mina vänner!
 
Det blev en liten sväng i solen. Märkte att jag blivit så mycket tröttare i kroppen.
Värken kommer tillbaka igen, eller blir starkare. Glömt lägga vattenflaskan i frysen.. men när jag satte mig ner och läste ett par meddelanden så känns det nu så mycket bättre.
 
Vill bara tala om att jag sitter här och LER!
Händerna i luften och jag andas!
(kanske borde försöka frysa ner ångesten med en stor isklump)
 
 
 
 



Jonna

Hej! Angående det tidigare inlägget så är det klart att det märks att du kämpar, du kämpar säkert för din överlevnad och har gjort det länge. Tyvärr verkar det inte som att det räcker riktigt, alltså att kämpa på egen hand för då hade du ju varit frisk nu, inte sant? Jag hoppas att du snart försöker få komma till en avdelning/behandlingshem (något som du tidigare nämnt att du funderat på) så att inte mer tid går. Kram och ta hand om dig, du förtjänar alla jordgubbar som finns!

Svar: Tack söta :) Älskar jordgubbar!Jag vet att jag behöver mer hjälp, stöd och att någon talar om för mig hur jag ska komma vidare. Vad jag ska göra när ångesten, tårarna och skriken kväver mig.
Just nu sitter jag med alla dessa tårar och känner att jag inte orkar mer. Funderat under en lång tid på att bli mer öppen i min blogg. Inte vågat.. inte orkat, men någonting som jag själv känner att jag behöver.
Jag har tidigare legat inne åtskilliga år på olika avdelningar och liknande, så jag vet verkligen hur det är att kämpa och jag gör det än idag. Även om jag står helt ensam.
Klarar inte skriva mer nu för livet gör för ont.
Ta hand om dig du också Jonna
och kramar <3
Lilla hjärtat

2015-07-27, 19:06:15     



NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR