Ordet jag aldrig vill skriva..

Jag är ledsen att jag inte kunde rädda dig ifrån dig själv. Du valde att inte leva längre.. självmord, du valde
SJÄLVMORD!
Snälla kom tillbaka, snälla kom tillbaka!
Jag vet att vården svek dig när du behövde den som allra mest. Två dagar senare, när de släppt dig fri.
Två dagar efter att de gett upp eller i mina ögon svikit dig. Två dagar efter att de slutat försöka lyssna på dina rop.. så tog de ditt liv. Även om det var du som tog steget så var det någon som knuffade dig över kanten.
 
Jag känner mig ledsen, förtvivlad, arg.. känslor som jag inte kan sätta ord på. Önskar att jag kunde hållit dig uppe. Över ytan vännen. Ditt liv hade knappast hunnit börja, inte på riktigt.
DET VAR INTE DIN TID ATT DÖ VÄNNEN!
 
Jag önskar att jag kunde burit alla dina bekymmer, all smärta, all ångest, alla skrik om nätterna så att du
inte vaknade varje dag fullt påklädd med tunga kängor och jackan på. På väg att fly.
Jag önskar att jag hade kunnat slita loss all din sorg på hösten då du bara såg döda löv falla handlöst mot marken. Du såg träden som döende.
Om jag bara hade hunnit måla om dom till gyllende färger redan då, innan de föll.
Jag önskar att jag hade hunnit sjunga vindens sånger för dig så högt att ångesten försvann, men jag kan inte trolla. Jag vet att jag inte kan trolla, men jag vill ha dig tillbaka!
JAG VILL HA DIG TILLBAKA VÄNNEN!
 
Jag önskar att jag kunnat lägga all din smärta i en svart låda med ett hänglås. Jag skulle lyfta dig till en lekplats och lära dig hur livet kan kännas bakom molnen.............. men du är inte längre här.
Du är inte kvar.
 
"Glöm inte bort att jag finns hos dig även om du inte går att ta på"
 
 



Karin

<3

Svar: tack fina <3
Lilla hjärtat

2015-12-03, 12:14:09      http://forevermore.blogg.se
Denise

God Jul vännen. Jag hoppas det kommit en liten julhälsning i din brevlåda.. Annars får du det i mellandagarna.. Tänker på dig, kramar.

Svar: Jag glömde skriva och tacka så mycket :) Du gjorde mig så innerligt glad!Kramar <3
Lilla hjärtat

2015-12-25, 18:02:25      http://nouw.com/deniselysgaard
ISA

stor stor kram. Kom ihåg att du aldrig bär skulden <3

Svar: Största kramen till dig fina. Tack <3
Lilla hjärtat

2016-01-06, 23:51:48      http://isabyl.devote.se
Camilla

Stor varm kram fina! <3

Svar: Tack fina Camilla <3 Kramar!
Lilla hjärtat

2016-03-18, 14:03:47     
Anna

Ledsen över att din vän inte orkade leva, att hjälpen inte fanns eller räckte till. Jag är säker på att du gjorde allt för att finnas till och det var en trygghet för henne även om hon valde att ta steget härifrån. Kom ihåg att det är ingen skuld som är din. Det är lätt att tänka och leta efter om du sagt något fel, om det fanns någonting du kunde gjort. Du kan leta efter fel i evigheter , men du kommer aldrig att hitta några för det var ett val som hon gjorde eller kände sig tvungen att göra. Livet är hårt men vännen du har varit den allra bästa vännen för henne och som ISA skrev tidigare KOM IHÅG ATT DU ALDRIG BÄR SKULDEN!
Tröstekramar och jag finns och lyssnar när du vill och orkar <3

Svar: Tack snälla du för dina ord! Jag vet någonstans långt inom mig att det inte fanns någonting som jag kunde göra, eller jag vill tro det. Kanske hade hjälpt henne att orka leva vidare, men om hon redan innerst inne hade bestämt sig.. finns det någonting att göra då?
Jag har tidigare varit med om att en vän talat om exakt när och hur hon tänkte ta livet av sig och hon ville att jag skulle lova att inte säga det till någon.
Nu långt senare kan jag känna att det inte kan vara rätt. Att dela med sig av planer och absolut inte berätta det vidare.
Var jag en dålig vän.. skulle jag varit tyst? Jag fick inte gå ut så efter lång oro och förtvivlan berättade jag det för personalen. JAG SVEK HENNE! Kvällen kom och personalen brydde sig inte det minsta trots att de nu visste.
Nu fick jag tag i hennes pojkvän som efter min beskrivning hittade henne i tid. Idag lever hon och mår så bra det bara går. Hon är lycklig tillsammans med pojkvännen.
Om hon nu berättade så ville hon väl bli hittad i tid, eller?
Tyvärr så slutade det inte så för denna vän. Jag fick en chock, DET GÖR SÅ ONT!
Tack rara för att du fått mig att tänka efter, men jag vet inte..
HON VAR MIN VÄN OCH BORDE FINNAS KVAR!
MÅNGA KRAMAR ANNA <3
Lilla hjärtat

2016-03-18, 14:14:12     



NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR