Jag försöker kriga och stå upp för mina drömmar, men om jag faller är allt ni ser min skugga.. övergiven


Behöver någon som kan hjälpa mig att stå rakt, inte vingla, inte falla. Jag behöver någon som finns när alla andra går. Jag kämpar och kämpar, men det känns som om min kamp aldrig räcker till.
Gråten har mest trängts undan större delen utav dagen och jag vet inte om jag hör hemma någonstans, eller hos någon. Vet inte vem jag ska vända mig till när omvärlden rasar omkring mig och jag har en stark känsla av att om jag faller så skulle allt ni kan ana efter mig.. är en liten skugga. Nedtrampad av förbigående, för vem hör någon som inte längre vågar skrika på hjälp?
Skulle det märkas om jag inte fanns?
 
Jag känner mig fruktansvärt ensam och bortglömd. Gömd i sanden och aldrig hittad igen. Skulle vilja skrika högt.. SNÄLLA TA MIG HÄRIFRÅN! Om jag bara kunde, om jag bara kunde.. och vågade. Jag ser mamma trasas sönder rakt framför mina ögon och hennes oro både i blicken och på rösten när hon frågar om jag inte förstår att vikten rasar nedåt (men mamma, allt jag känner är sorg över att jag förstörde allting.. min spegelbild visar någonting helt annat och jag vet inte längre om jag hör ihop med denna världen).
Varit på försäkringskassan idag, hoppades på lite bostadsbidrag då det är tänkt att jag ska flytta den 1 oktober. Två små hundra tycks det bli, så med en hyra på 600kr mer kommer det bli enormt tufft en lång tid framöver, med flytt av allting. Slåss redan i motvind och jag känner mig allt mer vilsen och tom. En kropp som gör allt för att slå ned mig. Kanske ingen tycker att min kamp är "bra nog", men jag kämpar så gott jag kan.
 
Det här är jag och jag gör vad jag kan för att orka med livet.
..men vilket är bäst?
Jag behöver stöd, men kan samtidigt inte kräva att någon ska lägga en minut på mig när livet kretsar runt omkring.. utom just här. Detta är mina känslor.. behövde få ur mig lite, lite grann av allt som gömmer sig under ytan.
 



Nathalie

Vännen! Du får så hemskt gärna maila mig precis när du vill!! Jag kanske inte alltid kan svara något klokt, men finns och lyssnar! Du är så värd att ha någon i ditt liv. Du är värd att få hjälp gumman <3
Kramar<3

Svar: Åh, det gör jag jättegärna! Detsamma till dig det vet du <3 Inte velat störa någon.. tårarna trillar nedför kinderna.....
kramas <3
Lilla hjärtat

2014-09-04, 20:18:57      http://envanligovanlignathalie.blogg.se
Nathalie

Du stör inte! Förstör dock din känsla, jag känner ofta precis likadant! Men jag finns här <3

Svar: Ja, alla har sina liv och det är så svårt att ständigt kämpa ensam och många gånger har jag tänkt över livet tusen gånger om. Du stör aldrig <3 Vet inte vad jag ska göra med min krampande mage just nu.. ingenting hjälper. Försöka krypa ihop och vila, vilket känns omöjligt eller vad. Antingen skriver jag i natt eller imorgon, snart i alla fall. Sover mycket av tiden annars skulle jag inte orka varken psykiskt eller fysiskt.Ta hand om dig <3
Lilla hjärtat

2014-09-04, 21:40:11      http://envanligovanlignathalie.blogg.se
Anita

Vacker bild, känner igen en del som du skriver om.. Kram

Svar: Ledsen att du känner igen dig i mina ord <3 Sedan.. tack, men själv ser jag absolut ingenting vackert i vare sig mig eller fotot.. utmanar mig själv, men oj det var svårt!!!
Ta hand om dig och kramar!
Lilla hjärtat

2014-09-05, 09:31:46      http://siliiins.blogg.se/
Maja

Vännen, du är inte hemsk på något sätt. Dock känner jag igen mig så väl i dina ord - men det finns alltid någon som bryr sig om dig - det ska du veta!
Sv: Skrivs in på måndag, de hade mycket luckor nu...
Kram! <3

Svar: Svårt då ensamheten och ångesten är ständiga följeslagare och att slåss ensam är svårt.. oavsett vad andra tänker. Eller så är jag så mycket svagare, ynkligare, men gör det jag kan av de möjligheter jag har.Gulligt av dig <3
Ååh så skönt för dig och jag trodde och hoppades att det skulle gå så mycket fortare. Ingen kan veta vad som dyker upp och nu blev det din tur. Så glad för din skull!
Kramar <3
Lilla hjärtat

2014-09-05, 11:43:58      http://nolicedere.blogg.se
Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Du är inte bortglömd, inte av mig i alla fall, det ska du veta♥

Svar: Du är aldrig bortglömd av mig heller gumman <3 kramar om!
Lilla hjärtat

2014-09-05, 12:26:44      http://sessie.se
deniiiise :)

Vad härligt att få en liten kommentar från dig vännen, den har varit saknad.
Jag önskar så jag kunde ge dig ett värdigt liv, ett liv att minnas tillbaka på när du är 80 år & vara stolt över. Du förtjänar så mycket bättre.

Hur kommer det sig att du ska flytta?
Längtar efter ett sött litet brev från dig, fina tjej.

Kram

Svar: Hej söta!Försökt svara hos dig så många gånger att antingen kommer det fram flera stycken eller inga alls, men någon fastnade säkert. Nyvaken..igen. Och nu när jag kommer ihåg att säga det så... saknade ditt lilla söta ansikte kring sjön :D
Ska antingen skriva ett inlägg om flytten och vad den beror på i ett inlägg eller så blir brevet tjockare i veckan <3
Allt är enormt kämpigt nu.. kan inte påstå någonting annat.
Hör av mig till dig mer "privat"

Kramar <3
Lilla hjärtat

2014-09-05, 20:28:51      http://flikkand.blogg.se
AmandaB

Är det bra med dig? :D

MVH AmandaB

Svar: Tack.. jag kämpar så gott jag kan, men bättre kan det bli.
Lilla hjärtat

2014-09-06, 22:22:02      http://amandablomkvists.myshowroom.se
Karolina / Team Enebäck

Fin blogg, väldigt annorlunda vilket jag tyckte var häftigt :D

Svar: tack.. roligt att du tycker det :)
Lilla hjärtat

2014-09-07, 12:40:35      http://teameneback.com
deniiiise :)

Alla dina härliga kommentarer har nått fram & så även dina fina mejl. Det är bara jag som har alldeles för mycket i huvudet & livet just nu att jag varken hunnit eller orkat svara. Jag hoppas du förstår.
Du ska veta att jag tänker på dig mycket.

Jag är glad att det känns bra med flytten & jag hoppas av hela mitt hjärta att du kommet trivas bra i dina fina väns lägenhet. Då har du alltid en del av henne med dig, i ditt hjärta.

Kram

2014-09-07, 18:58:18      http://flikkand.blogg.se
Cykel Styre

Det är självklart att du behöv och att du är en omistlig del för väldigt många! Tänk inte något annat. Du kan hoppa in på Nathalies blogg och läsa "12 steg..." som är väldigt klok, kolla här: http://envanligovanlignathalie.blogg.se/2014/september/kloka-ord.html#comment
Läs igenom och begrunda framför allt punkt 5. Där är vi alla syndare, fast en del lite mer, om jag säger så ... ;-) Men allvarligt talat är det viktigt att inte tänka eller säga negativa saker om sig själv.
Sen kan jag förstå att man i ett desperat läge söker efter en lösning, en extern sådan. Någon ska komma och "rädda". Men jag tror ärligt talat inte på det. Man kan få hjälp, visst, men det bästa är självhjälp. Se till att "rädda dig själv" och vänta inte på någon hjälp utifrån, det är mitt krassa grundtips. Och det säger jag inte för att vara elak, skulle aldrig falla mig in att vara dum, utan för att jag verkligen tror det.

Svar: HejDetta blir ett kort svar, men mest för att säga dels att jag inte tar dina kommentarer som varken elaka eller liknande, utan all ork går till så mycket annat och jag ska läsa hennes sida när jag inte är så uppriven som nu. Jag blir ständigt trakasserad av mina grannar och det blir snart en polisanmälan av det. Både mamma och jag krossas av detta och ska det vara okej!? Hur mycket ska jag och hon tåla? Sedan att någon ska komma och rädda du uttrycker dig.... hur ska jag kunna ens kämpa emot vare sig livet eller för ett friskare liv (så långt det nu kan gå...) Svårt då jag varit sjuk nästan hela livet och incest sedan drygt fyra års ålder. Ingen ekonomisk hjälp, kan och orkar varken arbeta eller plugga. Får ingen hjälp ifrån soc heller så vad ska jag göra!
Detta blir ett desperat svar för hela dagen har varit ett tyst rop på hjälp och allt jag känner att jag orkar är att sova bort flera dagar.. veckor. För jag orkar inte!

....så HUR hjälper jag då mig själv?
Tack för att du lägger tid på att skriva.
Kram
Lilla hjärtat

2014-09-08, 18:51:58     
Hannah

Bra att du ventilerar och inte bär på alla tunga och klibbiga känslor ensam! Önskar att jag kunde hjälpa till...Skickar en stor styrkekram!

Svar: Tack för din omtanke <3Kramar!
Lilla hjärtat

2014-09-08, 20:38:45      http://www.hannahscountrylife.blogspot.se
Cykel Styre

I den mån jag kan hjälpa till gör jag gärna det. Men jag hjälper inte dig genom att tycka synd om dig. Visst, det är givetvis hemskt och orättvist och allt det där, men för att komma vidare gäller det att vara konkret.
Exakt vad är det som dina grannar gör? Kan vi hitta något i lagboken som gör att du kan polisanmäla dom? Och då blir följdfrågan – vad tjänar DU på att polisanmäla? Tänk gärna igenom alternativen först, att eskalera ett bråk upp till domstolsnivå är kanske inte något som du egentligen vill? Tänk också på vad grannarna tjänar på att bråka – vad är syftet? Hur vinner de på den här konflikten? Kan du få dem att byta mål, eller uppnå det de vill utan att det drabbar dig?
Varför ska du bli krossad av andras elakheter? Är dom dumma kan du välja att strunta i det. När mobbare inte får någon reaktion tröttnar de snabbt och söker upp ett annat mobboffer. Du kan inte förändra andra, den enda du kan förändra är dig själv. Börja där. Vägra vara ett offer. Ge igen - om du nu känner att du tjänar på det (det gör man oftast inte). Bäst är nästan alltid att nonchalera dumma människor, de är inte värda något annat.
Hur ska du orka kämpa? Ja, vad är alternativet? Du har varit med om hemskheter som är bortom vad vi andra ens kan försöka att förstå. Men att stanna kvar i vanmakt och sorg – är det så konstruktivt egentligen? Ta en dag i taget och försök varje morgon att göra något nytt, något bättre. Alldeles hur litet och till synes betydelselöst som helst, men gör det lite bättre än gårdagen. Välj att se glaset som halvfullt istället för halvtomt.
Dålig ekonomi? Ja, att det skulle uppstå några miljoner kronor på ditt bankkonto en dag är väl knappast sannolikt? Vad gör man då? Soc vill inte, din omgivning vill inte bidra, du orkar inte arbeta. Kan du hitta alternativa boendeformer? Kan du leva annorlunda? Kan du hitta en partner som gör att ekonomin blir bättre? Något måste ju förändras för som det är just nu trivs du inte – eller hur?
Jag vill gärna göra något mer konkret för dig än bara muntra tillrop här på bloggen. Jag skulle vilja ha mer förslag från dig. Tyvärr är min ekonomiska status inte av den arten att jag kan sätta in XX antal tusen på ditt konto, och det hade ändå bara hjälpt tillfälligt. Något större än så måste hända i ditt liv för att skapa en bättre balans.
Okej, jag tycker synd om dig. Men bara en liten stund. Sen vill jag hjälpa till med något, bolla idéer, hitta lösningar, peka på alternativ, bidra med något positivt.
Tycker du att jag kör hårt med dig så är det inte för att vara elak – jag vill se något positivt hända. Det kan vara hur smått som helst, men en liten förbättring. Sen kan man ta nästa problem, och nästan, och nästa ... ;-)

Svar: Nu har jag försökt svara på din kommentar så gott jag kan i ett inlägg...
Lilla hjärtat

2014-09-09, 17:47:00     
Ida

Finns här <3 <3

Svar: Tack finaste.. jag finns här också <3Kramar!
Lilla hjärtat

2014-09-09, 19:51:13      http://iminetta.blogg.se



NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR