You´ve got to help me make a stand you´ve just got to see me through another day

 
 
Jag vet inte hur många gånger jag undrat över hur framtiden skulle sett ut om jag inte vore så fast i mitt fängelse. Jag vet inte hur många nätter tårarna har trillat nedför mina kinder och bildat en pöl av tårar på kudden. I ensamhet. Samtidigt som frågorna lämnats kvar utan svar har jag vandrat fram och tillbaka och önskat mig långt bort ifrån mig själv. Orken har varit så långt, långt borta. Irrat omkring rastlöst, planlöst och utan någon mening. Endast fylld av en enorm saknad efter så mycket mer.

Igår var det som om jag gick rakt in i en betongvägg. Tröttheten rann över mig och efter ett snabbt "hejdå och klapp på kinden" hos min granne vinglade jag hem och somnade sedan mer än fem timmar efter den stunden. Kvällen kom och natten sov jag bort tills jag vaknade totalt snurrig och konstig.
Undvikit alltför snabba rörelser av huvudet och vid ett tillfälle fick jag lite panik och försökte springa, men mina ben bar mig inte. Det måste ha sett konstigt ut. Jag kan inte förklara hur det kändes, det var som om jag inte var i min egen kropp eller som om någon annan förde mina ben nedåt istället för framåt.

Nu längtar jag mest bort och hem till någon annan. En vän som förstår mig utan att jag behöver säga..
någonting alls.

Varför ska jag vara så rädd för allt det okända som väntar bakom hörnet?

Är jag rädd för att ingen skulle ta emot mig då, om jag vände om och gick åt det andra hållet?
 



Caroline

Den kom nog bort påvägen, för frågan är den ända kommentaren som kommit in 😮❤️

Svar: Jag förstod nästan det.. skriver till dig igen senare. Tänker så mycket på dig och hoppas lilla pluttan kryar på sig snart efter operationen <3Kramar!
Lilla hjärtat

2014-05-06, 10:34:08      http://carrosungar.blogg.se
deniiise :)

Madeleine? Nu hänger jag inte riktigt med, jag heter faktiskt Denise, haha...

Jobbigt att höra att du fortfarande inte mår bättre, önskar jag kunde göra något för dig men jag vet inte riktigt vad. Kämpa på, det sista som lämnar människan är hoppet.
Vill du så kan du, glöm aldrig det!

Kramar

2014-05-06, 14:39:50      http://flikkand.blogg.se
deniiise :)

Haha, åh men vad jag känner mig dum nu.. Det var ju helt självklart att du menade kram FRÅN Madeleine.. Skyller på att jag är trött efter jobbet, eller något... Haha.

Leva på hoppet & kämpa för en bättre framtid, det låter som en bra plan tycker jag.
Ge aldrig upp, du är starkare än vad du tror.

Tusen kramar

Svar: Haha.. ingen fara det är ju trots allt tisdag och du har en lång vecka tills det är helg ;)Nejdå, jag skojar bara med dig <3
Tack fina dig och kram!
Lilla hjärtat

2014-05-06, 17:45:25      http://flikkand.blogg.se
Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Önskar så att det fanns något jag kunde göra för att du skulle må bättre. Du måste verkligen se till att få hjälp. Du kan inte flytta in hos din mamma ett tag så att hon kan ha hand om dig lite. Tycker inte om att du är själv.

Ja det är verkligen underbart nu när allt börjar bli grönt och fint ute. Jag önskar bara att jag hade mer ork till att vara ute och fota. Jag vill så mycket, men ändå blir det inte av just för att jag inte orkar.

Din granne har verkligen tur som har dig. Önskar bara att hennes riktiga dotter också kunde besöka henne.

Ta han dom dig nu♥

2014-05-07, 15:30:30      http://sessie.se



NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR