Like diamonds in the sky


 "Beautiful like Diamonds in the sky" musiken dunkar i högtalarna och jag försöker tränga undan verkligheten. Vandrat runt och städat hela kvällen, inte kunnat tillåta mig att sitta still. Balkongdörren står öppen, så jag "värmer fåglarna" som någon en gång sa. Jag älskar sommarvärmen, men på nätterna så måste jag ha dörren öppen. Det ska vara så kallt som möjligt näst intill. Självklart packar jag in Tintin så hon har det varmt och gott och inte står i drag. Dessutom så tycker hon om att sova bakom sina filtar, vaknar lagom på morgonen till sin lilla frukost. Nu spårar jag visst ur helt.. kvällen har varit  s v å r
Vet inte om jag ska sätta på en film, krypa ihop i fåtöljen och försöka sova eller vandra runt tills det bildas spår i golvet. Skulle vilja ringa till någon, prata ur mig lite. komma på andra tankar.
 
Men ibland kan en telefonlur kännas så väldigt, väldigt tung.
Kommer på mig själv med att jag fortfarande har så svårt att se mina egna händer! Att stå framför en spegel är näst intill omöjligt, jag blundar när jag borstar tänderna och när jag duschar. Helst i mörker. Hudkräm är det svåraste jag vet! Luktar gott och jag har några favoriter, men det är sällan som jag vågar använda dem. På armarna går det bra och ovansidan på händerna, men INTE handflator och fingrar! Jag vet varför och jag försöker att intala mig att det är okej.. Jag ska klara det så småningom. Jag ska klara det.
Någon som läser detta tror jag väl att jag är helt knäpp? Det bjuder jag på (jag vet varför..)
Hur ska jag komma vidare utan att ha någon att ventilera med?
 
Jag känner mig som en trasdocka. Söndertrasad. Utsliten. Bortkastad. Utnyttjad.
Ikväll är det riktigt, riktigt jobbigt!



Frida

Har hittat din blogg nu, du skriver verkligen såååå fint.
Förstår hur du känner och du är inte alls konstig! Det är bara sjukdomen som är helt vanvettig och lurar i oss massa konstiga saker som man tillslut inte kan låta bli att tro på. Den får mig att känna mig värdelös, ful och äcklig, den får mig att tro att varje riskorn gör mig fet och den får mig att tro så hemskt mycket annat som jag innerst inne vet är fel. Glöm inte att du är perfekt som du är, kämpa så mycket du orkar! Vi är värda att må bra! kramar <3

Svar: Tack så gulligt av dig! Idag har det varit riktigt tungt..... bara att försöka klara sig igenom stunderna. Ja, de där dumma, idiotiska tankarna och känslorna, men som både du och jag innerst inne vet är så fel. Även om det just i stunden känns helt omöjligt att få någon rätsida på. Att det ska vara så svårt att förstå, eller rättare sagt att våga lita på verkligheten istället för att tro på värsta mardrömmen. Helt idiotiskt, eller hur? En dag, en dag ska vi sparka iväg anorexin all världens väg och fortsätta "sticka" :) (filtar, vantar.. bäst att påpeka) Kramar till dig <3
Lilla hjärtat

2013-11-07, 14:26:29      http://anorexianervosaa.devote.se



NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR