Ångestskrik

 
Höga toner pressas ut i maxvolym ifrån mina högtalare
ett misslyckat försök till att tysta alla tankar
 
alla minnen pressas mot mina ögonlock
hur hårt jag än försöker knipa ihop ögonen
så ser jag ändå allt, som om det hände just nu
 
jag sträcker mina armar mot den svarta himlen
och skriker efter en räddning
som aldrig funnits
 
er värld snurrar under mina fötter
era ord fläker upp nya blödande sår
alla intryck är som pistolskott mot min tinning
 
jag sitter och vaggar mig själv till inre frid
jag försöker hitta tryggheten
 
försöker hitta tryggheten
för att snart inse att
den aldrig existerat
 
likaså min existens
som inte är välkommen i den här världen
när jag försöker förklara
 
vad ska jag göra, vad ska jag göra, vad ska jag göra
blir till ett mantra som aldrig slutar upprepas
samtidigt som jag blundar och snurrar runt, runt
 
det finns inte längre någonstans att gömma mig
för inte ens min egen värld får jag behålla
för er
 
jag skruvar upp volymen ännu mer
och försöker hitta modet
till att lämna den här världen för alltid
 
skriker efter en räddning som aldrig funnits
 
 






NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR