Tomten jag vill ha en riktig jul


Snön ligger tjock på gator och torg
julaftons morgon ska jag köpa mig en gran
människor springer om varandra
åh, det är jul i stan.
 
Istappar hänger ned från taket
det knistrar så skönt under mina skor
jag tror på tomten att han kommer hem
dit där jag bor.
 
Tomten jag vill ha en riktig jul
en sån som man har när man är liten
tomten jag vill ha en riktig jul
jag vet att du inte gör mig bresviken.
 
Tissel och tassel, pyssel och prassel
det pirrar i magen bakom stängda dörrar
goda lukter i hela huset
åh, och änglaspelet snurrar
 
Stämsång och fackeltåg som lyser upp mörkret
bjällerklang och slädfärd under månens ljus
det är en riktig jul för mig
åh, och julefrid i alla hus.
 
Tomten jag vill ha en riktig jul
en sån som man har när man är liten
tomten jag vill ha en riktig jul
jag vet att du inte gör mig besviken.
 
Istappar hänger ned från taket
det knastrar så skönt under mina skor
jag tror på tomten att han kommer hem
dit där jag bor.
 
Tomten jag vill ha en riktig jul
en sån som man har när man är liten
tomten jag vill ha en riktig jul
jag vet att du inte gör mig besviken.
 
Ute yr snön ned längs taken och lägger sig som ett täcke över marken. Alla träden är vita och
jag nästan känna kylan bita i mina kinder. Imorgon är det julafton och jag ska ned till mamma
en stund. Försöker att se det positivt, att det ska gå bättre än vad det gjorde förra året.
Ser framemot att mysa med tvillingbrors små killar. Måste sätta mig och slå in mina paket.
Hoppas, hoppas att papper och band räcker till.
Pyntat klart här hemma. Mamma hjälpte mig att bära upp ifrån förrådet, annars hade jag säkert
svimmat och krossat allting. Sedan satt jag ihopkrupen och sov i fåtöljen mest hela dagen.
Åt lunch med henne..för min del var det vanliga.
Salladskål, 2-3 körsbärstomater, 2-3 champinjoner och kokt blomkål.
Mamma åt Nasi Goreng.
 
Imorgon är det julafton och jag känner lite pirr och oro i kroppen.
Snart ska jag säga hejdå till dagen. Så rastlös..
 
Känner mig störst i hela världen!






NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR