Följer du med?


Har inte mått bra på länge nu.
Slåss med mig själv utan att nå någonstans. Det är okej att må dåligt, men jag är trött på gråten.
Snart vänder jag blad i boken och då vill jag fylla den med någonting annat. Följer du med mig
eller stannar du kvar och ser min ryggtavla försvinna bort?
 
Jag klarar inte av detta själv och inte vet jag heller hur hjälpen ska se ut. De vill höra orden ifrån mig,
men inte kan jag ge ett svar när allt är kaos och tårar. Jag har haft en enorm trötthet i kroppen
den senaste tiden. Ganska länge egentligen. En sådan trötthet som får alla ben i kroppen att värka,
vilja gå av. Falla isär. Hjärnan blir iskall och blicken svart när jag rör mig. Ser stjärnor.
Vill sova så fort jag får tillfälle eller så snart jag kryper ihop i fåtöljen.
 
Nej, jag säger inte så mycket om det. Tystnaden är mitt främsta språk.
De säger att jag blir allt magrare, men jag vet inte. Känns inte så..
Måste klara det här! Måste klara av att slå ned anorexin!






NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR