Ute på vift

 
Äntligen, äntligen har jag tagit mig till djuren igen. Saknat och längtat i en evighet. Även om det bara blev en snabb genomfart på väg hem så fyllde det på energi.. Spanade in kossorna längre bort så om det är lika fint väder imorgon och kroppen inte är för dum emot mig, får de agera modeller. Mardrömmen ifrån tidigare sommar då jag klickat av många foton som jag var nöjd med *poff* så råkade jag
TÖMMA HELA KAMERAN! Gissa vem som är försiktig.
Idag har jag varit igång hela dagen. Måste erkänna att ångesten tog över till slut. Så svårt att lyssna på kroppen och även tankarna. Den linjen mellan normala promenader till att hamna i ett tvångsmorionerande. Jag brukar hinna känna varningssignalerna, men så blev det inte idag.
 
Skönt att få vara ute. Trots allt så har jag varit ingrodd i tapeterna länge nu. Lite komiskt när jag på morgonen gav upp för alla dessa samtal ifrån försäljare, så jag svarade. En tjej pratar på och sedan frågar hon hur gammal jag är och sedan "Ååh, du låter så söt och liten på rösten... tänkte fråga om du är över 18 år" .
Minns när de frågade om jag var barn eller vuxen på en buss!
Tokiga världen.. eller sjuka världen.
 
Varit med mamma och hjälpte henne att rensa rabatter och jag klippte även till några buskar.
De var i stort behov av lite stryk, haha.. Ville inte ta för mycket eftersom husägarna inte är hemma. Kanske hinner dit i helgen. Måste orka.
Annars har dagarna varit allt ifrån de värsta, djupa dalarna till lite kvällsmys i tisdags  :)



Pauline

men så söt! fy vad hemskt att råka tömma kameran.

Svar: Ja, det var värsta mardrömmen! Hade hur många foton som helst så blev helt förtvivlad. Mamma försökte trösta, men så många minnen och tankar i den kameran.. nu är den full igen :)Kramar om dig
Lilla hjärtat

2015-06-25, 19:02:56      http://lillafrokenhurtig.se
Kajsa-Stina

Åh gud så söt! Och jag känner igen paniken som uppstår när man fått till jättefina bilder och sedan i stundens hetta råkar radera allting. Den känslan är inte nådig alltså så förstår att du är försiktig utav bara den nu efter den incidenten :)

Jobbigt att kroppen varit elak mot dig och likaså ätstörningen. Känner igen det där med att bli styrd och känna en press att motionera och röra sig för att mätta anorexins elaka kommentarer. Så hemskt att behöva vara en fånge i sin egen kropp. Vi förtjänar ju att må så mycket bättre mot vad vi gör nu. Tänker på dig och hoppas du får en bättre fredag och kan njuta av det fina vädret <3 Massa kramar

Svar: Tack :) Ja, den paniken är inte att leka med! Måste ta reda på alla foton i kameran nu innan samma sak händer en gång till.
Det gäller att stå emot de tankarna och inte fara omkring för att bränna sönder den kropp som vi har fått. Den har redan fått smällar så det räcker och det är bara för oss att krama om oss själva <3
Hoppas du får komma till Capio snart och försök att inte fokusera allt på vikten. Du är på väg och om du minskar blir resan så mycket längre.
Ta hand om dig vännan.
KRAM <3
Lilla hjärtat

2015-06-26, 12:29:42      http://www.anorexinojag.blogg.se
Jonna

Hur har det gått med att söka hjälp, nu menar jag inte samtalskontakt utan inläggning. Du funderade på det för ett tag sen, tycker att du ska göra slag i saken och ge livet en chans. du förtjänar bättre än sådär . Kram

Svar: Min läkare har varit på semester så allt har stått stilla. Ärligt talat så kan jag inte förstå hur jag ens skulle ha råd. Både inläggning någonstans och betala allt med lägenheten och de avbetalningar jag har och annat. Jag vill leva och jag vill må bra. Ingen som har eller har haft anorexi väljer det. Jag har då inte valt det på något sätt. Det är enormt tufft, men jag kämpar!
Kramar <3
Lilla hjärtat

2015-06-26, 21:31:01     
Caroline - mamma utomlands

Tack <3

Han vägrar låta läkarna göra någonting så det blir troligtvis operation istället :(
Jag kan alltid svara direkt till dig annars :) Kramar!

2015-06-26, 23:02:02      http://carrosungar.vimedbarn.se
Denise

Dina kommentarer för mig så glad vännen. Du är då alltid så himla gullig mot mig, hur kan jag förtjäna det va?

Ledsen att det dröjer med svar dock.. Jag läser dem & ser allt men det är mycket med livet just nu. Jobb, vänner, träning & annat däremellan... Men jag uppskattar veranda ord, det ska du veta..

Tänker på dig mycket & hoppas du kan få det bättre snart. Du förtjänar att njuta av livets goda & leva ett lyckligt liv, kramar.

2015-06-27, 08:32:54      http://flikkand.blogg.se
Pauline

så söt bild :)

Svar: Tack rara dig <3 kram
Lilla hjärtat

2015-06-27, 08:47:37      http://lillafrokenhurtig.se
Bloggande 4barnsmamma

Hej igen. Eller godmorgon:)!
Ber att få önska dig en fin söndag!♥

Svar: Hej :)Nu har det gått en tid så hälsar på snart igen. Tassat in, men inte orkat mer än så.
Kramar om dig <3
Lilla hjärtat

2015-06-28, 07:01:12      http://www.treungar.blogspot.se
ISA

SVAR: Ja, men så är det ju. är man aldrig nere känner man aldrig heller att man är uppe! Hoppas dina dagar är okej, du slåss väl för din rätt fortfarande va!? Ge aldrig upp hoppet om ett värdigt liv. DU FÖRTJÄNAR HJÄLP!! kom ihåg det. Kram fina!

Svar: Hej :)Nej hoppet lämnar jag inte. Tack för dina ord fina. Det har varit en lång tid då någon verkligen tryckt ner mig så pass att jag inte längre kände att jag var värd någonting. Tänker inte låta den personen, eller de personerna trampa på mig mer.
Vet inte alls var jag ska få hjälpen ifrån. Har inga ekonomiska möjligheter till det heller egentligen. Kämpar som det är redan nu utan ett öre ens till mat. Min läkare har haft semester och vet inte ens om hon är tillbaka.
Skiver ett mail till dig. Orken har inte funnits..
Tack igen och Många kramar till dig <3
Lilla hjärtat

2015-06-28, 16:33:41      http://isabyl.devote.se
Caroline - Mamma på Gran canaria

Tack snälla för din fina kommentar! Det var ett jobbigt inlägg att publicera men jag hoppas det kan hjälpa någon att våga ta steget och lämna!
Hur är det med dig?
Usch vad jobbigt att råka tömma kameran, en mardröm :O Skönt att du kom ut lite!
Massa kramar❤️

2015-07-01, 23:37:57      http://carrosungar.vimedbarn.se
deds.blogg.se

Hej vännen, hur är allt? Gud tänkt mycket på dig.. Ville mest säga att jag är tillbaka nu, såg några kommentarer från dig på bloggen. :)
Hoppad att du tar hand om dig <3
Kramar Dedde
Deds.blogg.se (om du glömt vem jag är, hah)

Svar: Självklart har jag inte glömt bort dig, men det vet du redan <3Många Kramar till Dig!
Lilla hjärtat

2015-07-22, 01:15:59      http://deds.blogg.se/
Caroline - mamma utomlands

Dom har torkat ut fort trots allt, undra om det kan vara värmen..? Redan igår var alla jag kunde hitta torra skorpor så idag ska vi se till att ta oss till parken en stund så trollen kan få springa av sig all energi! :) Kramar <3

2015-07-22, 11:38:04      http://carrosungar.vimedbarn.se



NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR