Midsommar


Så är den magiska dagen här och sommarnatten närmar sig timme efter timme. Har ni plockat sju sorters blommor att lägga under kudden.. inte jag, men två stora buketter med Lupiner blev det igår. Så nu känns det som jag skaffat mig fler husdjur för de dricker verkligen vatten i mängder! En bukett på balkongen och en inne.
Hade en liten tanke att ge mig ut även idag, har nog en stor vas till som kan fyllas. Nu blev det inte så. Inte än för jag kan aldrig veta vad lilla hjärnan och kroppen får för sig och kvällen är ung som man säger.
Sitter ensam som många andra.. Extra långa kramar till er och även ni andra såklart.
Ingen glömd   <3
 
Mamma är nere i Apladalen med tvillingbror och hans familj. Kanske är det slut och de sitter och äter i trädgården. Vet inte, kände att jag inte hade ork att trängas kring en massa människor och sedan är det ingen riktig sommarvärme. Solen strilar in genom mina fönster och jag borde vara ute. Borde vara med i livet.
Det har varit tyst här länge. Ska inte gå in på allting nu, men mår riktigt, riktigt dåligt. Gråtit mig igenom de senaste månaderna. Sådär så jag hulkat fram alla tårar som aldrig vill ta slut. Ibland har jag undrat ifall det hörs in till grannarna. Inte orkat bry mig, inte kunnat bry mig.
Så många gånger jag bara önskat att allt skulle ta slut. Hur många motgångar ska jag klara av att ta emot?
Kämpar på, men det är sannerligen inte lätt att kämpa mot anorexin alldeles ensam.
Utan resurser av något slag.
Nej, inte börja gråta igen... blivit sviken, vän har gått bort, sårad, sjukdommar, oro, ångest, trakasserier och mycket annat och nu står jag i en situation där jag måste hitta en ny lägenhet. Snarast! Står överst i bostadskön, för 7000 st andra. Det är vad de lovat och de har lovat att jag inte ska tvingas flytta till en lägenhet som jag inte känner att jag kommer trivas i. Vågar inte hoppas för mycket. Så ledsen på styrelsen som hanterat allting USELT! Finns inte ord. De får bära ut mig om det inte dyker upp en lägenhet. Tänker inte ge med mig, det är inte mitt fel. Det är ingen i husets fel, som en granne sa
"Vi borde vägra flytta!"
 
Jag som nu kommit att trivas i min gamla väns lägenhet. Här där jag aldrig trodde att jag skulle klara sätta min fot igen på grund av alla minnen. Nu måste jag ändå lämna detta.
Nu svävar jag iväg ändå.
 
Nästa Midsommar önskar jag att jag kunde sitta på en strand vid havet. Luta ryggen mot Varbergs fästning och plocka snäckor utmed vattnet. Andas in friheten. Åh jag saknar Varberg så mycket! Förra sommaren ville jag dit och tycks inte bli detta året heller. Vet inte alls hur jag ska ha råd. Ta mig till havet och ge mig liv.
Ge mig liv.
Några jordgubbsröda fingrar har jag inte kommit mig för än heller. mamma var så gullig och kom förbi med några tidigare. Lyx för mig som får vrida och vända på vartenda öre. Än har jag inte känt mig "värd" några smarriga bär. Tragiskt. Det är INTE farligt att äta jordgubbar. Snarare SOMMARSÖTT på hög nivå.Nu ska jag försöka blunda en sekund då sömnen uteblev helt i natt. Tänk att alla tankar och känslor ska explodera varje kväll.
 
Nej, blunda och fantisera om blommor i håret och spring i benen.
Glad Midsommar fina ni  <3
 



ISA

åh blev så himla ledsen och berörd av detta. Känner igen så mycket av frustrationen. Viljan. Skickar en stor kram!

Svar: Om du kunde ana hur mycket dina ord betyder.. alltså jag menar det ifrån mitt hjärta! Du är en av mina inspirationskällor som ger mig hopp och kraft att ens orka öppna ögonen varje dag. Så tusen tack för dina ord. Gråter <3 Ledsen att du känner igen dig, för det är ingenting som jag önskar någon och det vet jag att inte du heller skulle göra. Tar emot både kramen och orden med öppna armar.. sträcker mig mot livet. Önskar!
Kram fina dig <3
Lilla hjärtat

2015-06-20, 09:39:43      http://isabyl.devote.se
ISA

oj.. alltså jag känner att jag måste svara på din kommentar här istället för i mitt fält. Dina ord får mig så glad att du anar inte.. Vet inte om du MENAR det du skriver, men jag blir så smickrad och glad och peppad att jag nästan spricker! att JAG kan inspirera någon. VA liksom!? Blir samtidgit så ledsen att du känner som du gör, att du trycker ner dig själv på det sättet att du inte skulle vara "värd" att ta plats och synas. Låg självkänsla kanske? Kom ihåg att du är värdefull och bara det faktum att du tog dig TID och ENERGI att skriva så fint till mig gör ju dig till en väldigt godhjärtad person! <3

Svar: Självklart menar jag varje ord <3 Satt och somnade, kunde inte hålla ögonen uppe utan de trillar ständigt ner. Slet upp dom för att se om du haft tid att se mina tassavtryck. Ja, låg självkänsla delat med att blivit så sviken.. känner mig inte vatten värd, vill inte skriva precis öppet om det så kommer ett mail till dig när jag inte sitter och somnar hela tiden. Önskar att jag talat om det för dig långt tidigare, bättre sent än aldrig :)
Tack rara dig, nu får jag mer energi och mer plats till att inte låta någon annan påverka mig så jag känner mig värdelös <3
Har flera inlägg i huvudet sedan länge, men det tar emot att blivit så sårad.
Kramar!!!
Lilla hjärtat

2015-06-20, 12:45:37      http://isabyl.devote.se
nattenshemlighet.blogg.se

Glad jag blir av att höra från dig igen, blir orolig när tiden gått för långt. Tråkigt att höra att du inte mår bra och trasslet med lägenheten.. Hoppas det löser sig på bästa sätt. Du förtjänar all lycka. Önskar jag kunde göra något för dig <3

Tusen kramar


Svar: Ja, det har gått alldeles för lång tid. Känner att jag behöver skriva av mig lite.. men har inte orkat alls och gråtit floder dag som natt. Tack, jag hoppas att det löser sig. Försöker att inte stressa och oroa mig för mycket. Glad att höra ifrån dig också <3
Goaste Kramen :)
Lilla hjärtat

2015-06-20, 14:29:24      http://nattenshemlighet.blogg.se/



NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR