Ugglor.. dessa söta ugglor

 

Nu menar jag inte just denna lilla uggla som fastnade på ett skisspapper en vänligt, väldigt tidig morgon då jag inte kunde sova. Innan sömnen tog över precis allting, men ni kan kanske fantisera lite och få lägga ett filter framför ögonen. Det finns en charm kring små ugglor tycker jag. De som är så söta!
 
 
Ett papper, tuschpenna och svart bläckpenna. Lite kladd här och lite kladd där så blev det en "kluddilutt"
Vad gör ni en dag som denna? Höstmys med ljus känns lockande även om trötheten kryper fram igen..
 
Ledsen att bilderna blev så dåliga. Morgonen då jag tog foto på dom var ännu inte vaken och ljuset inte alls på min sida, men det får duga. En uggla är en uggla och ugglor tycker jag om hihiii..
Ny vecka och jag känner ångest över så många saker. Vissa stunder så vill jag bara ge upp, medans stunder kommer då jag finner aningens hopp. Det är de stunderna som jag skulle vilja limma fast i mitt hjärta med superlim. Ett som torkar på en sekund för då hinner jag inte ångra mig eller tveka. Räck upp en hand den som klarat av att limma ihop två fingrar med detta "superlim"!?
 
Nu är det dags att försöka att göra det bästa av dagen. Försöka sparka anorexin all världens väg.
Tränga undan tjocka - fula - äckliga känslorna och tankarna.......................................................................
Det är verkligen inte lätt, inte ensam, inte utan stöd, inte utan väggar som tål porslin slängandes i panik över hur svårt allting är!
 



Mia

Hej Fina!
Din Uggla i min telefon gjorde mig så glad!! Du målar/ritar fantastiskt fint <3
Detta kommer att låta knäppt, men ja för anorexin i mig så fungerar sushi bra inte bara föra att det är kalorisnålt (vilket du inte behöver!) men det är gott med pepparrot (wasabi) och soja! Testa någon gång vet jag, typ med din mamma, så kan du pröva bara en bit.
Tänker på dig!!
Kramar Mia

Svar: Hej :)Så lite så.. tack!
Pepparrot är verkligen inte alls i min smak så tack för att du berättade vad det var! Nu har jag inte varit ute och ätit tillsammans med mamma på över ett år tror jag.. hm..om inte ännu längre? Sedan så är inte suschi någonting som hon tycker speciellt mycket om ifall jag minns rätt. Vi bjöd ut henne på hennes födelsedag för ett par år sedan eller så, där de har sådan mat, men även annat. Annars var tanken god vännen.
Kram <3
Lilla hjärtat

2014-11-03, 13:54:19     
Nathalie

Du är verkligen en talang!! Så otroligt begåvad! Älskar dina fantastiska teckningar!!
Kram<3

Svar: Tack <3Roligt att du tycker om dom :)
Sett att din familj blivit större hihi.. så söta så!
Kramar.. vad heter de två små?
Lilla hjärtat

2014-11-03, 15:35:24      http://envanligovanlignathalie.blogg.se
Nathalie

Vad tar du för ett porträtt? Tänkte om du vill teckna till mig? Sugen på en råttisbild <3
Hihi ja, de heter Drutten och Teddie :D
Kram<3

Svar: hihi.. Drutten och Teddie var gulliga namn, men du har väl din lilla favoritråtta :)Oj, så sent svar så förlåt även om jag tror att jag skrivit till dig <3
Kram fina dig
Lilla hjärtat

2014-11-03, 22:29:39      http://envanligovanlignathalie.blogg.se
Anonym

Du är så oerhört skicklig goa Du!
Många varma kramar, Mia!

Svar: Tack gulledig <3 Kramar om dig!
Lilla hjärtat

2014-11-03, 23:09:24     
Anonym

Heeej!
Älskar ugglor och katter. Undrar om du skulle kunna tänka dig att måla två teckningar eller en? Vad tar du för en bild? Ooootroligt snygg uggla =D
Ha det fint!
mvh
Sofia

Svar: Hej på dig!Älskar ugglor jag med och katter har jag haft tidigare, ja levande då.. fast inga ugglor :)
Visst kan jag göa det, du kan skriva till min mail [email protected]
Berätta lite vad du själv har för önskningar och liknande.Tack.. så roligt att du tyker om mina ugglor :D Hoppas att du har kunnat njuta av vårens sol.
Kram <3
Lilla hjärtat

2015-02-28, 02:15:38     
ensekundtusentankar.blogg.se

Åhhh vilken fin uggla! Vad duktig du är!

Det här med att inte gilla sin spegelbild och hur man ser ut är hemskt. När jag tittar tillbaka på foton för något år sedan så kände jag då att jag var tjock och ful. När jag tittar på dom nu så känner jag bara - Gud vad smal och snygg jag var då!
Under året som jag varit sjukskriven har jag gått upp ca 15-18kg... Har aldrig vägt som jag gör nu förutom när jag var gravid. Är 34 år så man märker att man inte går ner i vikt som man gjorde som tonåring. Hur som helst... Det var länge sen du bloggade och hoppas att du mår bättre?

Svar: Tusen tack, roligt att du tycker om den!
Min tystnad beror snarare på helt tvärtom, men skriver mer om det. Ville bara säga att jag blir varm av dina ord och att de betyder mycket för mig.
Ja, tänka sig <3

Kramar!
Lilla hjärtat

2016-08-09, 00:23:17      http://ensekundtusentankar.blogg.se/



NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR