Likt Alice i Underlandet faller jag ständigt i ett kaninhål


..okej nu har det inte blivit några kaninhål än!
Ledsen över min tystnad som skapat oro lite här och där, men igår låg jag med världens huvudvärk. Kände att jag behövde vila så gott det nu gick. Skrev upp tvättstugan tills ikväll, men insåg att jag troligen inte skulle orka så lyckades få en tid på morgonen idag. Rena byxor efter de blodfläckar som rann igenom då jag och balans tydligen inte alls går ihop numrera (ganska ofta ärligt talat..) Nu var jag då på väg ut för att få lite uträttat och med mina rena byxor stängde jag ytterdörren och klev upp på min cykel.
Hann väl sätta mig upp och möjligen ett trampsteg, så låg jag där igen! Blodiga fläckar på jeansen och en cykel över mig igen! Så om det är meningen att jag kanske föddes med två ben för lite.. fyra är ju stadigare, eller att det är ett tecken på att jag inte ska stå upp?
Visst har jag känt mig vimsigare, yrare och tröttare.. men jag har ofta slutat på backen även om jag stått still. Rakt upp och ned, eller mer närmare golvet. Visst är golvet finare på nära håll..
Nu ska jag krypa ihop i soffan som är lite mjukare även om jag får ont av att sitta där också *tår*
Dumma anorexi!
Blev inget torsdagsmys med bror mins småkillar, lillen är sjuk.
 
 



Mia

Den boken är så bra och bilderna i den är så fina och talande.

Jag säger ingenting om ditt mående vare sig här eller på FB för du vet själv vad som måste göras och det spelar ingen roll hur många vi än är som bryr oss, som peppar di,g för du gör som du vill ändå. Det kan låta hårt men det betyder inte att jag inte tycker om dig!

Kram Mia

Svar: Mia.. nu måste jag faktiskt säga ifrån för det stämmer inte alls! Jag vet att du inte menar illa med det du skriver och jag har sagt tusen gånger om att jag inte tar illa vid mig, för jag vet att du innerst inne bryr dig. Det som gör mig ledsen, vilket jag har rätt att bli, är att du tror att jag inte bryr mig eller lyssnar på vad andra säger och peppar mig till för det har stor betydelse. Nu låter väl jag hård, men du vet ju ingenting om hur jag har det fullt ut. Du ser inte min kamp varje dag, för JAG KÄMPAR SÅ MYCKET MER ÄN DU TYDLIGEN FÖRSTÅR! Ja, jag blir ledsen och förtvivlad och det är mina känslor... Jag vet att du tycker om dig och jag tycker enormt mycket om dig också! Vill inte skriva ut hur mitt liv ser ut minutför minut, känsla för känsla.. skulle det ge dig en tydligare bild? Skulle det få dig att inse min KAMP? Jag kan inte ringa och säga "hej ska vi gå ut och fika?" eller kanske "Ses över en lunch på stan?"
Jag har inte de möjligheterna och vänner antingen jobbar eller har familj, mina dagar är mestadels ensamma och även om jag träffar min mamma ibland så har inte hon råd att bjuda ut mig hur mycket vi än skulle vilja och behöva båda två.
Det betyder inte att jag inte kämpar för att må bättre, för det är min ständiga följeslagare.. Nu kände jag att jag var tvungen att "höja rösten" för en gångs skull.
Jag bryr mig om dig så ta nu inte mina ord fel på något sätt.

Kramar <3
Lilla hjärtat

2014-11-08, 10:57:09     
Jonna

Hej! Din hälsa verkar verkligen vara sviktande, allt tyder på det då du till och med trillar ihop. Även fast du skriver att du vägt mindre förut så finns det en gräns för hur mkt en kropp klarar av. Jag tycker att du ska lägga in dig på sjukhus, du har ju kämpat på så länge på egen hand och du blir inte bättre trots din kamp. Det behövs mer. Du verkar leva i ett helvete så du har inget att förlora, det kan bara bli bättre. Låt inte rädslan göra att du går miste om ditt liv, det du gör nu är inte att leva. Hur vill du se tillbaka på ditt liv när eller om du blir gammal. Du får i det här läget strunta i ekonomi osv , det handlar om din överlevnad. Kram och hoppas att du kan ta till dig något av det jag skriver, vill att du ska få ett bättre liv.

Svar: ....skriver kort nu. Jag tar till mig dina ord, men jag kan inte strunta i min ekonomi!Ska jag hamna hos ronofogden menar du?
Som det är nu letar jag efter ett nytt boende och att få hyreskontrakt med prickar hos kronofogden är inte det lättaste. Nu måste jag flytta och mina möbler och annat.. ska jag slänga dom tycker du?
Vet att du menar väl, men jag kan inte lösa detta genom att knäppa med fingrarna hur gärna jag än vill.

Kramar <3
Lilla hjärtat

2014-11-08, 16:18:35     



NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR