Solen en sommarkväll

 
 
Efter ytterligare en dag utan att kunnat komma till ro och en kropp som verkligen inte alls varit snäll emot mig. Bestämde jag mig för att cykla ut med kameran. Kommit på mig själv med att nästan känna ett tvång att cykla ut en runda varje dag. Jag har svårt att ens tillåta mig att sova, trots att jag nu är långt ned på minuslistan.. sömntimmar de senaste dygnen är nu nere på endast 5 timmar!
Inte konstigt att jag nu ser suddigt och att jag har svårare än vanligt med koncentrationen. Gör tusen och en saker samtidigt och springer fram och tillbaka här hemma. Måste göra någonting för att vända på detta, men vad och hur? I vanliga fall så brukar jag somna så fort jag sätter mig ned.
 
Det är som om det inte är tillåtet att ens lägga mig i vågrätt läge, när jag är ensam. när inte mamma sitter i fåtöljen bredvid. Jag har varit väldigt ensam senaste tiden.. eller rättare sagt jag har inte träffat mamma alls mycket. Det är då som jag brukar somna. klarade aldrig av att cykla ned till henne på morgonen, så hon kom upp till mig lite kort. I telefonen sade jag att jag tyvärr inte orkar cykla ut och plocka liljekonvaljer idag.
 
Jag som alltid brukar göra det till mors dag.
Skönt att jag kunde ge henne en bukett ändå. Jag plockade ju igår! Visste inte om det skulle bli regn, men solen har strålat. Mamma blev så glad över både blommorna och ett kort som jag gjort. Inte hade hon väntat sig det.
 
"Det tar vi en annan dag gumman" sa hon innan vi lade på luren.
Nu när jag inte tagit mig för att gå ut i solen på hela dagen, inte för att kroppen klarade av det heller, blev det en tur nu istället och en bukett med nya liljekonvaljer och även en riktigt stor bukett med pioner!
 
Nu känner jag dofterna av sommar i min lägenhet. Det känns lite lättare igen, för det har varit riktigt tungt idag. Riktigt kämpigt, men jag försöker att andas i nuet. Inte tänka för mycket.. Inte låta anorexian förstöra ännu mer, men ärligt talat så är det svårt med maten fortfarande. Hur ska jag kunna vända på det?
 
Längtar till tisdag kväll då småkillarna kommer till mig igen. Jag ställer mer än gärna upp som barnvakt åt hjärtegrynen!
 



Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Hej vännen.
Vad gullig du är som saknar mig. Jag saknar att skriva med er också när jag försvinner iväg ibland.
Liljekonvaljer är ju en av de underbaraste blommorna som finns och de luktar fantastiskt. Typiskt nog så hittar jag inga här:(

Jag dricker inte heller saft med socker. Gjorde den här till sambon, han är inte så nojjig han. Jag hade i och för sig sötningsmedel hemma (sådant som ser ut som vanligt socker), men jag har inte testat hur det blir i saft. Det får bli till en annan dag:)

Du måste vara rädd om dig. Att ge kroppen din sömn är bara ett måste.
kram

2014-05-26, 11:20:56      http://sessie.se
deniiise :)

Vad du är fin vännen, jag är glad att jag kan ge dig lite glädje. Och du, kvällen var verkligen himla fin, minst lika fin som den såg ut.
Jag hoppas även du kommer få kunna njuta av en del fina sommarkvällar framöver.

Kramar

2014-05-26, 19:37:44      http://flikkand.blogg.se



NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR