Skogsgläntan


Det finns en glänta
mitt i skogen
som bara kan hittas
av den som gått
v i l s e
 
jag väntar på dig
och du väntar
på mig
i
s k o g s g l ä n t a n
 



deniiise :)

Åh, den där kommentaren gick verkligen rakt in i hjärtat ska du veta. Att jag kan vara en inspiration för dig gör mig lycklig in i själen & du har så rätt - kan jag, så kan du.

Och hur jag vågade, jag slutade tänka. Så gott jag kunde i allafall. Försökte släppa på kontrollen & lita på kroppen & vet du vad? Det gjorde jag helt rätt i.
Mat är inte farligt, mat är näring & energi som vi behöver för att överleva.

Skulle du säga till din bästa vän att sluta äta? Säga att hon är tjock? Behandla dig själv som du skulle behandlat någon i din närhet, det förtjänar du.

Tusen kramar.

Svar: Sug åt dig varje ord för det kommer direkt ifrån mitt hjärta <3.. men jag känner mig aldrig hungrig så hur ska jag kunna lyssna på kroppen när den inte vill prata med mig? Visst är jag alltid trött, men varför kommer inte några hungerkänslor som det verkar göra hos så många andra. Det kan inte vara bara jag som har det problemet, även om det är skönt att slippa får jag erkänna. Vem vill vara hungrig?
Jag skulle bli helt förtvivlad om min bästa vän skulle sluta äta! Gråter av tanken.....
Tack rara dig för dina ord, de värmer gott i hjärtegropen <3
((kramar om dig länge))
Lilla hjärtat

2014-03-27, 19:41:43      http://flikkand.blogg.se
deniiise :)

Hungerkänslor har du mest troligt inte för att du äter alldeles för dåligt. Du har krympt din magsäck något enormt.
För att svara på din fråga om vem som vill vara hungrig kan jag räcka upp min hand & svara jag. Utan tvivel.
Att äta utan att vara hungrig är ju skittråkigt men att njuta av en god macka när man är hungrig eller en god kladdkaka när man är riktigt sugen är ju underbart.

Kämpa på vännen, jag tror på dig.
Kram

Svar: ..skrev jag att jag inte vill kunna känna hunger? Det var nog mest lite halvt på skoj eftersom jag kan många gånger säga när jag varit ute på dagsturer (vilket mycket sällan inträffar tyvärr..) att för mig är det inga som helst problem för jag blir varken hungrig eller törstig. Skojar om att det är så smidigt att ta med mig för jag har inga behov då magen inte heller är i farten hihii.. Ja, att tvinga sig till att äta "bara för att" känns jättejobbigt och det skulle kännas som en mening om den fanns i alla fall lite.
Tog det lång tid innan din hunger kom tillbaka eller har du varit en av dem som alltid haft den kvar?

Kram <3
Lilla hjärtat

2014-04-01, 09:57:43      http://flikkand.blogg.se
deniiise :)

Okej, då missförstod vi varandra lite..
Mina hungerskänslor försvann aldrig helt men de "anpassade" sig efter den mängden mat jag åt. Ju mindre jag åt desto mindre krävdes det för att jag skulle bli mätt & nu, när jag äter normalt igen, då krävs det mer mat för att jag inte ska gå hungrig. Hoppas du förstod.

Förresten, de underlättar en hel del för mig om du svarar på min blogg istället för bara här. Lättare att se då, missar så lätt dessa små svaren :)

Kramar till dig.

Svar: <3 kram :) Svarar på din blogg, vilket du säkert redan sett... <3
Lilla hjärtat

2014-04-02, 09:19:39      http://flikkand.blogg.se



NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR