En del dagar får det vara tillåtet att bara vila

 
När pussar och kramar lämnar spår kvar, inte bara i mitt hjärta utan jag lyckades även bli sjuk. Efter att varit på kalaset i knappt ett par timmar i lördags så ligger jag nu med sönderhostad hals, förkylning och känner mig febrig och trött. Kände av det redan då jag kom hem.. frös som en liten blå, men det kan jag gott offra för att få lite mys med småkillarna. Tror att jag är lite stolt över att jag klarade av att vara med för hur många födelsedagar, jular och liknande har jag inte suttit ensam eller varit inlagd. Hur många familjeträffar har panikångesten fått mig att springa åt det andra hållet ifrån?
Jag klarade av att vara med och inom mig undrar jag när jag ska våga äta ens lite, lite av vad de gör.
Hoppet är det sista som överger mig sa loppan och hoppade vidare med ett litet leende på läpparna.
Nu ska jag krypa ihop under filten igen. Dagar som denna får det vara tillåtet att vila.
Även om jag skulle vilja så mycket annat egentligen.
 



deniiise :)

Kokosscones är det bästa frukostalternativet jag vet!
En hälsosammare variant på scones med vetemjöl, grahamsmjöl, kokosmjöl, kesella & mjölk, smasken! Du borde prova!

Åh, vännen. Om du vill äta de sakerna jag gör så gör det! Kolla på mig, är jag tjock? Nej, jag är snarare alldeles för smal. Kämpa på hjärtat, vill du så kan du, det kan jag lova dig.
Låt inte ångesten slå ner dig, den går över & för varje gång du tar dig igenom den så minskar den nästa gång.

Kramar

Svar: Hoppas, nej jag ska våga! Kan du inte skriva receptet så det finns till hands den dagen jag har tagit extra "modig-piller"? Nej, jag tycker verkligen inte att du är tjock utan alldeles för smal. Önskar att jag vore så fin som du är, du är så otroligt söt! Känner mig som en valross, men beundrar dig verkligen <3
Hur gör du när ångesten äter upp dina tankar totalt, för jag kan läsa mellan raderna ibland att kampen ibland är större.. om du förstår mig?
Kramar <3
Lilla hjärtat

2014-03-25, 08:18:19      http://flikkand.blogg.se
ida

Vila är viktigt för kroppen! Bra för kroppen. Jag försöker lyssna på kroppen men är inte alltid så lätt. Kram

Svar: Absolut och nu har jag snarare svårt att hålla mig vaken och med en förkylning och feber sedan helgen så känner jag inte att orken finns till så mycket annat.. Tror jag hostat sönder hela hjärnan snart, haha.. Spelar ingen roll om jag skriker åt kroppen att vakna, den vill inte ;)Du är värd att få vila du också, även om jag vet hur svårt det kan vara många gånger.
Ta hand om lilla dig <3 Kram
Lilla hjärtat

2014-03-25, 20:17:59      http://iminetta.blogg.se
Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

sv: Tusen tack snälla du, vad glad jag blir.
Bio är verkligen något jag tycker är mysigt, så länge jag inte blir inträngd blad massor av människor utan jag måste ha en kantplats annars får jag panik. Lite löjligt kanske.

kram

Svar: Ja, det är mysigt och jag förstår inte varför så många blir irriterade långt innan över "alla dessa "godisprasslare". Nu var det alldeles för länge sedan jag var på bio, men det har alltid varit så att de redan knaprat i sig godiset innan reklamen är slut hihihi.. Förstår känslan av att känna sig inträngd och själv föredrar jag att ha två tryggheter med mig. En på vardera sida :) eller en lätt väg ut om nu paniken skulle komma så du ska verkligen inte alls känna dig löjlig vad det än handlar om!Hoppas du kan vara ute och njuta av vårsolen <3
Kramar!
Lilla hjärtat

2014-03-26, 17:46:59      http://sessie.se
deniiise :)

Ingen fara, du får prova de mer än snart tycker jag! Mina favoriter.
Åh, krya på dig vännen!
Kramar

Svar: Tack <3Just nu står vila och återigen vila överst på listan, vilket känns mindre roligt när solen försöker att le utanför mitt fönster. Blir så ljuskänslig. Önskar dig en härlig eftermiddag och kväll.. vilket du ofta lyckas få till på ett fint sätt :)
Jag vet inte när jag vågar mig på att baka dem, går de att frysa in?
Hur gjorde du för att komma över den där rädslan över att äta?
Många soliga kramar <3
Lilla hjärtat

2014-03-26, 18:20:40      http://flikkand.blogg.se
Caroline - Foto | Gran Canaria | Mamma

Hej!!
Tack tack tack :)
Jag har inte haft tid för datorn särskilt mycket alls senaste tiden, tyvärr! Hoppas du hade mysigt på kalaset! Kul att dom fyller år samma dag, min lillkille & din tvillingbrors!
Du får jätte gärna maila så fort du har tid och ork, ser fram emot det!
Hoppas du sover gott nu, kram på dig!!

Svar: Hej åh så härligt att höra ifrån dig!Komiskt att födelsedagarna passade så fint ihop, även feber har smittat över landsgränser då dina barn varit sjuka både ofta och länge nu. Själv ligger jag mer död än levande och trodde att jag skulle hosta sönder hela halsen i natt med efterföljande strupe och lungor med på köpet. Låter som en gammal rosslig gumma när jag försöker prata.
Ska sända ett mejl så du får den andra adressen då min vanliga tycks strula..
Gissa om jag längtar att få vara hos dig JUST NU för över 30 grader är drömmen för mig och vi skulle ha så mys-mys <3
Kramar finaste!
Lilla hjärtat

2014-03-27, 00:16:07      http://carrosungar.blogg.se
Esmeralda

Hej!! just nu har jag en tävling där kanske just du blir vinnaren av en valfri bikini från To Die For. Enkla regler, snygg vinst!! :D
Ha en superbra dag!!

Svar: tack <3 :)
Lilla hjärtat




NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR