Det där med att verkligen inte alls tycka om sig själv


Det finns inte ord som kan förklara hur väldigt SVÅRT jag har för att se mig själv!
Jag bokstavligen springer förbi alla speglar och känner en sådan avsky att jag ofta bryter ihop totalt. Känner att jag inte orkar längre, att jag bara vill bort ifrån allting och allra mest ifrån mig själv. Vill gå ned alla äckliga kilon och slippa känna allt fett. DET ÄR SÅ FRUKTANSVÄRT KÄMPIGT!
Nu har jag tagit ett enormt steg till att våga visa mig själv lite mer. Visa hur tjock och ful jag är.
I de där ögonen gömmer sig så mycket smärta. Så många tårar och så mycket skrik. Sådan förtvivlan som många gånger varje dag får mig att undra hur länge till jag har kraft att kämpa.
Jag vet inte.
Jag vet bara att jag är alldeles för TJOCK och FUL!
Egentligen så hade jag mycket mer att skriva, men klarar inte av det längre. Tog fotot på förmiddagen och fortfarande sitter jag och skakar av ångest bara vid synen av mig.. i ögonvrån.
Jag ska försöka att lägga upp foton framöver, när det vet jag inte. Jag har tankar, men sedan får tiden visa.
Idag vann jag i alla fall över mig själv på sätt och vis.



Matilda Sundin

Svar: Jaa, hon är jätte söt ! :)

2014-01-02, 22:55:03      http://femtonplus.blogg.se
Margareta

Jättefin bild och vacker kvinna. Men menar du verkligen att fotot är nytaget? Liknar de andra fotona du lagt upp tidigare.

Svar: tack :) ja, det är taget under torsdagen (fredag nu..) Så länge sedan är det inte de andra är tagna vet du ;) Åh, jag har glömt bort din fråga, förlåt men minnet är så kort <3 Sedan så har jag verkligen jättesvårt att se mig själv så jag jobbar stenhårt med det nu. Tycker bara att jag är alldeles för tjock och ful, men tack. Roligt om någon tycker annat :)kram!
Lilla hjärtat

2014-01-03, 00:52:34     
Nellie

Du är vacker! Men jag vet hur svårt det är att se sig själv med en annan blick än självförakt, det spelar ingen roll hur mycket andra säger till en hur söt, fin och smal man är. Jag har själv otroligt svårt att se mig själv med andras ögon. Önskar att vi en dag kommer må bättre och se på oss själva så som vi verkligen är! :) kram

Svar: Det är inte klokt så svårt jag har med att se mig själv! Blundar när jag borstar tänderna :( Allt jag ser skymten av är någon tjock och ful, någon som jag inte orkar vara. Inte orkar känna. Gråter så många gånger när jag inser hur långt ned i ångest träsket jag sitter fast. Känner hopplöshet, men kämpar ändå vidare.Det är svårt, svårt, svårt.....
Tänk om vi kunde byta ögon med varandra.
Ta hand om dig.
Kram <3
Lilla hjärtat

2014-01-03, 11:29:48      http://bitterfroken.blogg.se



NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR