Liten nyfiken lista

 

Jag är både en tvilling och en skorpion.. alltså har jag en tvillingbror och är född i oktober.
 
Jag fastnar lätt i dagdrömmar och fantasier, men jag har en levande seriefigur hemma.
Hon heter Tintin och är en svart Hermelinkanin,
 
Jag samlade på serien Calvin & Hobbes för länge sedan. Engelska versionen helt klart.
 
Jag orkar inte zappa runt så fort det blir reklam i en film, utan då vandrar tankarna lätt åt annat håll en stund.
 
 
 
Jag skulle vilja ha en Magnolia i min trädgård.. om jag nu hade en trädgård.
 
Jag undviker helst att simma på djupt vatten, men drömmer om att dyka i korallrev.
 
Jag blir yr av att stå på en stol och ändå skulle jag vilja ta mig uppför en klättervägg.
 
Jag kan lika gärna bli tyst kring andra som att bli en liten lurig teaterapa och skoja om det mesta.
 
 
 
Jag jagar djur i stort sett varje dag.. ja, bara dammråttor om jag ser några.
 
Jag kan tycka det är roligt att sätta ihop Ikea-möbler, så länge inga skruvar fattas.
 
Jag är nog väldigt spontan och vet nästan inte var jag har mig själv stundvis.
 
Jag tar alltid två sugrör av den smala sorten om jag får chansen ute och väljer efter färger.
 
 
 
 
Jag tycker om att pyssla med olika saker som kort, smycken och det allra mesta som är litet och pilligt.
 
Jag önskar att jag hade ett helt lager av scrapbook-material.
 
Jag får panik och kan absolut inte somna om jag ser en spindel på rummet.
 
Jag pratade i sömnen inför ett helt gäng med andra turister på ett vandrarhem i Amsterdam.. pinsamt.
 
 
 
 
Jag vickar alltid på tårna när jag försöker somna på kvällen.
 
Jag har gått i sömnen en gång då jag var liten. Drog med mig alla mina gosedjur och lade mig på köksgolvet.
 
Jag klädde ut mig till en smurf som mindre och uppträdde inför grannarna till sången .."hallonsaft".
 
Jag råkade lösa ut en pulversläckare på en anorexiklinik så det blev aningen vitt, alla kiknade av skratt.
 
 
 
 Jag går nästan alltid på tårna hemma om jag är barfota.
 
Jag skulle vilja ligga på en kritvit strand om jag vore en snäcka. Så kanske någon tycker jag är vacker.
 
Jag skulle vilja vara en slät sten som ligger i en väns ficka så att hon aldrig känner sig ensam.
 
Jag kan bli väldigt blyg ibland, men samtidigt spontant ge någon en fin kommentar.
 
 
 
 

Jag älskar att fotografera, men avskyr att stå framför kameran.
 
Jag önskar att jag kunde få mer ro till att teckna och måla igen.
 
Jag är väldigt självkritisk i allt jag gör.
 
Jag tycker om Alice i Underlandet.. film som bok.
 
 
 
 
Jag börjar ofta en teckning med att skissa upp allting för att sedan radera bort allting och sedan måla på riktigt.
 
Jag längtar efter att känna doften av en sommaräng långt innan jag kommit dit.
 
Jag har alltid med mig mitt Nivea "Pearly shine".. smått beroende gissar jag att det kallas.
 
Jag är 1.74m över havet och har skostorlek 37.. det enda jag är nöjd med hos mig själv.
 
 
 
 
Jag skulle vilja somna in i ett stall och känna hästar andas omkring mig, så mysigt.
 
Jag ville bli konstnär, författare, delfinskötare och ridskolelärare när jag var liten.
 
Jag ritade ofta små prinsessor med långa flätor och ett slott med torn, innan jag visste att de i verkligheten har jeans och en rosett i håret. Utan krona.
 
Jag klarar inte av streckkoder utan måste alltid vända bort dom.
 
 
 
 
Jag sitter gärna under en stjärnhimmel, men blir rädd av att gå ute i mörker.
 
Jag drömmer om att ge ut en eller två böcker.
 
Jag tycker om ugglor.. att teckna eller i olika varianter. Om jag bara kunde hitta ett halsband med en uggla på.
 
Jag skulle vilja illustrera barnböcker fylld av minsta lilla detaljer i.
 
 
 
Jag skulle ta med mig en vän och en kamera om jag bara fick välja två alternativ till en öde ö.. ingen båt för på något sätt kom vi ju dit.
 
Jag brukar blir rastlös om jag inte har papper och penna i närheten, ifall någon idé dyker upp.
 
Jag tror jag ska avsluta listan innan ni tröttnar.. hihii
 



Aa

Fin lista :)
Brukar också dagdrömma och fantisera mycket, trodde jag var ensam om det och brukar skämmas lite.

Jag tycker du ska skriv en bok, du skriver så fint och målar vackert. Kan du inte visa fler målningar? Skulle gärna vilja se

Kramar <3

Svar: :) dagdrömma är lätt att försvinna i och skönt att inte vara ensam om att leva lite i fantasin ibland.. någonting av en flykt kanske, men hjälper det så fortsätter jag! Du ska få veta när boken kommer. om jag vågar. Blir troligtvis en hemlis till ett fåtal utvalda. känner att det blir för privat annars.
Målningar och annat pyssel kommer då och då.
kramar <3
Lilla hjärtat

2014-08-16, 10:44:25      http://nattenshemlighet.blogg.se
Juliaj

Du glömde en punkt; du är världens bästa vän.

Läs igenom din lista och se hur mycket du har att leva för, så mycket det finns ute i världen som är värt att kämpa för. Ingenting är över eller kommer vara över, du kommer komma tillbaka starkare än någonsin förr, så stark att du kan uppleva allt det du vill uppleva och mer därtill. Att bara leva är värt det, men det krävs att bli frisk för att komma dit. Det är inom räckhåll även för dig, du har för mycket att leva för för att bara ge upp.

Strukturera upp dina drömma, planer och mål och skriv en plan på hur du ska lyckas nå dit. Gör det för glädjens skull och lämna den självkritiska du bakom. Lev därför att det är roligt och meningsfullt, hatet är överflödigt och ställer bara till det. Livet är värt mer än att hata.

Oändligt många och magiska kramar <3

Svar: Gulliga dig.. för blyg för att lägga upp världens bästa vän på listan <3 DU som är!Bra tanke att skriva en lista, men jag går inte omkring och hatar ;)
All världens kramar till dig sötnos <3
Lilla hjärtat

2014-08-16, 19:28:33      http://juliaj.se



NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR