..för att tala om att jag finns, men ändå inte..

  

Känslorna är långt ifrån där de borde.. utspridda över golvet i ett försök att få någon liten ordning. Misslyckas om och om igen. Orkar inte svara på några kommentarer just nu, hoppas att ni kan förstå. Jag har noll kraft. Ska försöka förklara hur det är så gott jag kan.
Blev igår erbjuden min fina grannes lägenhet, något större, vilket inte spelar någon roll egentligen. Styrelsen ställde mig överst i kön trots att jag vet att någon annan i huset velat ha den länge. Tänkte att nu får jag väl smäll även för detta, men hon i styrelsen har sagt att det får hon ta. Trots allt så är det deras beslut eftersom det nu är som det är i detta "råtthålet".. förlåt grannarnas jakt efter mig.
Orkar inte skriva mer om det just nu..
Jag har inte bestämt mig, beror mycket på hur mycket de renoverar olika saker, vilka jag känner att jag inte har någon möjlighet att få ordning på själv. Har inte ens råd att köpa mat (bara ett faktum..) så det får gå som det går. Tårarna är nära ständigt, och jag ORKAR INTE LÄNGRE! Om det nu kommer kommentarer om att soc. ska ställa upp så är det så att "familjen" ska ställa upp.. men hallå vilken familj?
Ärligt talat så känns det som om jag lika gärna kan ge upp totalt och fullständigt, allt detta med grannarna och att inte ha råd att leva knäcker mig!. ORKAR INTRE!
..men jag kämpar så gott jag kan ändå, så än har jag inte gett upp.
 
 

Ska titta på lägenheten på tisdag igen tillsammans med mamma. Fick veta detta först igår, lite i senaste laget..
Vill ha någon att bolla tankar med och även få veta lite mer om när jag kan flytta. Har jag tur så kanske någon står och väntar på att få flytta in där jag bor nu. Sedan vad kostar det att flytta telefon, bredband?
När kommer jag att ha råd att "leva"? Ska jag satsa på denna lägenhet som ändå gav mig en känsla av lugn (slapp grannarna som plågar mig till förintelse.. med små ord) ?
Ska höra vad jag kan få i bostadsbidrag, annars går det inte, även hur fort de kan få ordning på det. Inga möjligheter att lägga ut med 800 kr i månaden i förväg!
Ska jag sälja min själ för att få råd eller ska jag helt enkelt ge upp allting och tassa på tå resten av livet?
Ledsen över ett väldigt deppigt inlägg, men jag mår inte ett dugg bra....   inte alls.
Mamma var uppe väldigt kort på morgonen, för att sedan gå ned till marknaden på stan med en väninna. Innan hon gick frågade hon om det var okej och mitt svar var...
"nej, det känns inte alls okej!"
Ska det vara såhär svårt att orka med livet, vad gör då jag här?



Nathalie

Känner med dig vännen :( vill så gärna att saker ska kännas lättare för dig <3
Hoppas att det kan lösa sig med lägenheten! Håller tummarna!
Många kramar<3

Svar: Söt du är... ledsen att jag inte har ork att höra av mig så mycket just nu, men tänker på dig! Kramar <3
Lilla hjärtat

2014-08-30, 14:00:02      http://envanligovanlignathalie.blogg.se
Mia

Vännen har inte du sjukpension? Du måste ju ha mat, man kan gå till kyrkan också och få ut pengar direkt om det är akut. Jag har inte mycket pengar pga. sjukpenning men jag får ju bostadstillägg och det har du ju också rätt till. Kramar

Svar: Vännen jag har frågat olika personer och ingen som har hört att de skänker pengar genom kyrkan. De går till länder som är fattiga istället. Orkar inte längre, allt har gått för långt nu! rart att du tänker på mig <3 Kramar!
Lilla hjärtat

2014-08-30, 14:22:33     
Cykel Styre

Trist att du är så nedstämd. Men jag har lite otur när jag tänker ibland så jag förstod faktiskt inte riktigt varför du skulle flytta till en annan lägenhet i huset? Blir det bättre då? Och vad är det egentligen dina grannar gör för något? Om du berättar så kan vi bolla lite idéer och kanske komma på en bra strategi för att undvika problem i framtiden.
Som jag skrivit förut så finns det elaka människor överallt, hur man än gör så dyker de upp. Dom har förmodligen problem med både det ena och andra, men det är ju synd att du kommer i skottgluggen. Tricket är att inte ta åt sig, inte ta det personligt.

Svar: Orkar inte gå in på hur elaka mina grannar är.. finns ingen energi att bolla tankar med längre. Ingen idé för det löser ingenting alls. De är som de är och de bryter ned mig totalt. Att inte ta det personligt är omöjligt, när det är MIG de är ute efter!!! Hur ska jag då inte ta åt mig, även om de har fel så har jag inte krafterna att slå det ifrån mig längre.
Lilla hjärtat

2014-08-30, 16:37:50     
Erica

Först och främst ❤️❤️❤️❤️
Om du, som du antyder, tror att en flytt skulle ge dig frist från grannarna, tycker jag inte du ska tveka att ta den! De verkar äta dig inifrån. Finns där ingen som kan låna dig om bostadsbidraget dröjer? Mat och hygienartiklar kan du vända dig både till kyrkan och olika hjälpsidor (ex Giving people) för hjälp med.
Kram

Svar: En flytt är den enda räddningen, ska titta på den imorgon och se vad de kommer göra för renoveringar.. för det behövs verkligen. Att de äter mig inifrån är det allra minsta jag kan säga, bryter ned både mig och mamma fullständigt! Nej, jag har ingen som kan hjälpa mig med lån tills bostadsbidraget är klart. Frågat angående kyrkan och de samlar in pengar, mat och liknande till familjer som har svårt på grund av t.ex barn som far illa. Tack för tanken ändå <3 Sover mest nu för att orka både fysiskt och psykiskt. kram
Lilla hjärtat

2014-08-31, 23:20:49     
deniiiise :)

Åh, ska du flytta? Känner att jag missat alldeles för mycket den senaste veckan när jag varit ute på äventyr.. Ledsen för det. Uppdatering till mig tack! Tänker ju på dig.

Åh, vad du är söt. Inget favoritfik än, bara varit inne i stan någon enstaka gång men som du säger, det dyker nog upp, hihi. Det är ju en himla mysig & fin stad.

Skickat iväg ett mejl med min adress nu, fina hjärtat.

Kram

2014-09-01, 18:57:02      http://flikkand.blogg.se
Cykel Styre

Tråkigt att du har det så jobbigt. När man är kraftlös och känner sig vanmäktig är det extra svårt med förändring.

Men vad jag försökte säga, fast kanske formulerade dåligt, är att en del människor är ”små” i sin elakhet och missunnsamhet. Om en person som står dig nära framför kritik ska du givetvis lyssna - och kanske bli ledsen för att du inte förstått eller betett dig på ett mindre bra sätt. Men människor som inte betyder något för dig, dom ska du inte ge makten att påverka dig - det är något som DU bestämmer.

Dumma, oviktiga människor ska inte kunna påverka dig. Visst kan man grubbla över varför de är så elaka, men det är inget du kan lösa och inget du behöver lägga tankekraft på. Och att dom är ute efter just dig är nog tyvärr bara en olycklig händelse, det skulle lika gärna vara någon annan som hamnade i den positionen. Det är det jag menar när jag säger att du inte ska ta det personligt - deras elakhet har förmodligen inte ett dugg med dig att göra (även om det nu blev så att du stod närmast och fått ta skiten).

Om du låter elaka människor påverka dig negativ finns det en risk att du fastnar i en ”offerroll”. Det är tyvärr väldigt lätt att identifiera sig som den som det är mest synd om. Tro mig, jag har ett par sådana i släkten (= jag kan inte bli av med om) som älskar att tycka synd om sig själva och eftersom det är så vansinnigt synd om dom placerar de sig själva i centrum - alla andra måste också tycka synd om dom. Visst, kriser och uppförsbacke har vi alla ibland, men att år efter år gå runt och bara tycka synd om sig själv blir rätt jobbigt för omgivningen.

Det mesta vi har runt om oss i världen kan vi inte förändra. De flesta människor vi har omkring oss kan vi inte heller förändra. Men det vi med säkerhet vet är att vi kan förändra oss själva. Och all förbättring måste alltid börja med att man tar ett steg mot förändring. Och sen ett kliv till, ena foten framför den andra, fortsätt gå…

Jag accepterar till fullo att du inte orkar förklara. Min avsikt var att hjälpa, i den mån jag kan. Jag hoppas verkligen att det hela slutar på ett bra sätt för dig!

2014-09-02, 10:47:17     
Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Tänker på dig!

2014-09-03, 13:11:43      http://sessie.se
Anita

Stor kram till dig!!

Svar: *kramar tillbaka vännen* <3
Lilla hjärtat

2014-09-06, 20:36:05      http://siliiins.blogg.se/



NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR