Så kom höstens känslor på en och samma dag

 
Många tankar och många känslor samlade i ett och samma rum, eller snarare min lilla hjärna. Alldeles för lite sömn under en lång tid är ingenting som jag rekommenderar. Först hade jag tänkt gå ut och fotografera då solen tittade fram, tidigt på morgonen. Oj så kallt och grått det blev! Det har blivit en dag bakom gardinerna istället.
Dags att tända lampor och framför allt ljus igen. Jag som närmast älskar att mysa med ljus har precis kommit på att det har glömts bort en tid. Måste ändras på.. få lite höstmys i ruggigt väder. Bättre att det kommer ett skyfall istället för detta äckliga regn. Sådant som kommer ifrån alla håll och kanter och tränger in i varje por. Usch!
 
 
Plockat fram lilla fina pysselasken. Nu är det höst på gott och ont. Jag längtar redan till nästa sommar. Efter värme och långa ljusa sommarkvällar. Drömmer om hur det kan få bli då.
Det är nu som jag måste hålla kvar drömmarna och få dem att vakna till liv fullt ut. Hade ett samtal med mamma igår, fick ganska mycket sagt om hur jag tänker och känner. Om min oro, ångest, ängslan och ledsenhet. Det var skönt att känna sig mindre ensam här i världen.
 
 
Nu glöder ögonen av trötthet. Vem vet jag kanske kan komma till ro innan klockan två i natt? 
 
 






NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR