När blickar kan döda ett hjärta av guld


Fortfarande alldeles för trött.
Det finns ändå några ord som jag känner behöver få lite extra plats här ikväll. Några tankar till de som berörs på ett eller annat sätt. Några ord som kanske, jag hoppas, kan få en del att tänka efter både två och tre gånger extra (även om jag önskar att det inte skulle behövas). Det handlar om respekt!
Okej, jag kan förstå när små barn undrar, viskar och kommenterar när någon med anorexia går förbi på stan eller vart det nu kan vara. Nu nämner jag just anorexia för det är det jag lider av, men givetvis handlar det även om så mycket mer.
Jag kan förstå att barn frågar sina föräldrar, sin mormor, faster eller barnvakt eller dagisfröken vad det är för gammal tant.. många gånger kan avmagrade se så mycket äldre ut. Det kan vara skrämmande, främmande och inte alls så som andra ser ut. I barns ögon, men nu till min upprördhet ikväll.
Vuxna människor borde veta bättre!
Sluta slänga ur er idiotiska kommentarer om att "Oj, vilken mager tjej!"
"Herregud så mager hon är titta på henne hon går ju snart av!"
"Fy så hemskt smal!"
"Såg du henne!!"
Blablabla...... Håll tyst för jag kan höra er!
 
Framför allt så kan mina anhöriga både höra och se era blickar och vet ni vad?
Era blickar kan döda ett hjärta av guld!
Min mammas hjärta och jag skulle vilja smälla till er för att ni inte har mer hyfs än så, men jag låter bli och låtsas att jag inte hörde. låtsas att jag inte bryr mig, men det gör jag. Om min mamma.
Hon lider av att vara ute och gå med mig när NI inte kan visa hänsyn och respekt!



Mica ♥

=( <3 Bamsekram.

Svar: Tack <3 Kramas tillbaka vännen!
Lilla hjärtat

2013-09-20, 15:08:02      http://micamarica.blogg.se
Sussie

Krama lilla mamma från mig💗empati är inte allas förstånd
Sussie

Svar: <3 Det ska jag göra! Många KRAMAR till dig fina <3
Lilla hjärtat

2013-09-26, 09:24:43     



NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR