I was talking to the man in the moon


Igår låg jag med den allra värsta huvudvärken. Tusen knivar hade vridits in i min hjärna och jag trodde att jag skulle dö så ont det gjorde. Mamma kom till min och den där promenaden som var planerad kändes långt ifrån möjlig. Vi åt en lunch tillsammans. På min tallrik låg färsk bladspenat, ett par champinjoner och pärltomater kryddat med örter och vitlök. Låter väl som konstigaste varianten kanske, men dels så har jag svårt att våga någonting annat och dels har jag en knäpp grej att ha vitlök på allt och ingenting. Jo, jag hade lite kokt blomkål också. Det hade jag förträngt! Mamsing hade mat hemifrån..
Tuppade av sedan. Gjorde så vidrigt ont!
Meningen var att vila huvudet ett ögonblick, men det blev längre än så.
Mamma satt i fåtöljen bredvid när jag öppnade mina ögonlock och efter en stor tvekan så fick hon med mig ut på en liten runda.
-"Vädra dig lite så att du får komma ut och få luft" sa mamma.
 
Natten som varit fick jag korta sovstunder lite utspridda, glad för det.
Idag skiner solen ifrån sin allra bästa sida så hon sitter och väntar på att vi ska ta oss ut. Kameran följer kanske med så återstå att se om det blir mig krypandes på marken eller inte. Skämt åsido.
Om någon undrar varför jag lägger upp ett ganska liknande foto som nyligen? Jag har fruktansvärt svårt att titta på mig själv. Speglar är det värsta jag vet! Jag hatar att se mig själv när allt jag känner och ser är
TJOCKA  FETA  ÄCKLIGA  FULA  jag.....!
Har lite egenterapi som jag har jobbat på i evigheter, så ni kan inte ana hur svårt detta är för mig!
 



k

Får man fråga hur gammal du är? Och får du ingen hjälp nu?

Svar: Nu vet jag inte om du frågar för att jag ser gammal eller ung ut, haha.. Det är en väldigt lång historia som går hit och dit, men som det är nu så får jag ingen hjälp. Blir inlagd med "sängläge & rullstol" i såfall. Pratat mycket med mamma om det och inte ens hon tror att det skulle vara det bästa, har alltid rasat ännu längre efteråt och jag behöver få prata med någon, vilket jag inte får då min vikt är alldeles för låg. Så det känns som om jag har fastnat totalt :( Kram
Lilla hjärtat

2013-11-17, 22:27:59     
Margareta

Men om du blir inlagd ser dom ju till att få upp din vikt till ätstörningsnivå (alltså inte längre anorexia), och SEDAN får du samtals-/psykologhjälp? Fick du inte samtalshjälp efter att du varit inlagd tidigare eller var du inte inlagd tillräckligt länge för att komma upp i målvikt? Eller fick du samtals/psykologhjälp som inte var fungerade? Det går absolut att bli frisk, men du måste ju faktiskt nånstans inom dig VILJA bli frisk och vara beredd att underkasta dig och acceptera att du kommer att behöva gå igenom ångestladdade utmaningar för att bli frisk. Det är ALDRIG för sent att bli frisk!!!!! Men med tanke på att du mår så dåligt redan nu - trots att du sitter i din trygga anorektiska självhatarbubbla - så tycker jag absolut att du borde lägga in dig i "sängläge och rullstol" och kräva av dig själv att gå igenom skärselden för att bli frisk. Förresten, bilden på dig.. jag ser ett mycket vackert ansikte med oerhört fina drag som jag faktiskt är avundsjuk på. Dock för mager vid kinderna. Men det vet du ju redan, eller hur? Kramar i massor

Svar: Hej.Jag är ledsen över att du kanske väntat på ett svar, men jag har inte kunnat vara tillräckligt "klar i tankarna" och helt enkelt inte kunnat sortera ut allting. Hoppas att du kan hålla dig till tåls lite till, skriver ett svar i ett inlägg här på bloggen så snart jag kan. Finns en hel del jag vill förklara och det är absolut inte så att jag inte vill bli frisk, tvärtom så vill jag så gärna kunna leva som andra.. men jag behöver hjälp med att bearbeta orsakerna till min anorexi och jag ser mig inte alls som för mager. Snarare tvärtom och att jag vågat visa mig själv är ett enormt stort steg för mig då jag har väldigt svårt att ens se mina egna fingrar. Det var en stor seger för mig att ta det fotot!
Förstår dock inte alls vad du menar med att få upp vikten till "ätstörningsvikt" och inte längre anorexia? Menar du att anorexia inte är en ätstörning eller att vikten inte skulle vara lika farligt låg? Hör gärna av dig igen, med dina tankar, funderingar och åsikter.
Kram <3
Lilla hjärtat

2013-11-18, 10:58:52     



NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR